علی سنگی، مدیرکل سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت با حضور در همایش هفته ملی کودک با بیان این که:« شعار هفته ملی کودک در سال جاری زنده باد کودکی ، زنده باد زندگی می باشد ». افزود:« هفت میلیون کودک زیر پنج سال در کشور وجود دارد ، و میزان مرگ و میر با توجه به افزایش بهداشت و واکسیناسیون در سال های اخیر کاهش یافته است ، به طوری که میزان آمار 20 در هزار در کودکان زیر پنج سال است .در کودکان زیر یک سال 18 درهر هزار کودک می باشد ».

هرگونه آسیب به کودک جرم محسوب میشود/شادی در فعالیت روزانه کودکان گنجانده شود
سلامت نیوز : علی سنگی، مدیرکل سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت با حضور در همایش هفته ملی کودک با بیان این که:« شعار هفته ملی کودک در سال جاری زنده باد کودکی ، زنده باد زندگی می باشد ». خاطر نشان کرد :« هفت میلیون کودک زیر  پنج سال در کشور وجود دارد ، و میزان مرگ و میر با توجه به افزایش بهداشت و واکسیناسیون در سال های اخیر کاهش یافته است ، به طوری که میزان آمار 20 در هزار در کودکان  زیر پنج سال است .در کودکان زیر یک سال 18 درهر هزار کودک می باشد ».

به گزارش سلامت نیوز علی سنگی، مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده وزارت بهداشت با حضور درهمایش هفته ملی کودک در مرکز طبی کودکان بیمارستان امام خمینی گفت:« شعار هفته ملی کودک در سال جاری زنده باد کودکی ، زنده باد زندگی می باشد ».

وی در ادامه همایش در رابطه با دوران کودکی چنین گفت :« دوران کودکی مهم ترین بخش دوران زندگی هر فردی است که سلامت جسمی و روانی کودک از همان دوران کودکی شکل می گیرد ».

دکتر علی سنگی در ادامه توضیحاتی را در رابطه با چگونگی شکل گیری سازمان جهانی یونیسف بیان کرد :« در سال 1936 سازمان ملل متحد ، سازمان یونیسف را جهت حمایت از کودکان و اهمیتی که دارند ، تاسیس کرد که از جمله اهداف آن مراقبت از کودکان و برآورده کردن نیازهای آنها ، حمایت از کودکان در زمان جنگ و بلایای طبیعی و .. می باشد ».

مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده وزارت  در ادامه این همایش چنین گفت :« توصیه ما در وزارت بهداشت برای کودکان توجه به بهداشت فردی جه در منزل چه در محیط مهد کودک و .. می باشد . شادی و نشاط باید در فعالیت های روزانه گنجانده شود و از انجام ورزش های پر خطر دوری کنند . بهترین وعده غذایی برای کودکان صبحانه است و والدین باید خوردن صبحانه را جدی بگیرند . نکته دیگری که حائز اهمیت است این است که کودکان باید به موقع بخوابند و استراحت کافی داشته باشند ».

علی سنگی خاطر نشان کرد :« در تاریخ 11 دی ماه سال 1388 قانونی تحت عنوان حمایت از کودکان و نوجوانان به دولت تصویب شد ، این قانون به تکریم کودکان اشاره دارد ».

مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده وزارت بهداشت  خاطر نشان کرد :«هر گونه آسیب به کودک ، آزار محسوب می شود و  آسیب به کودکان جزو جرایم عمومی است و امید است که خانواده‌ها توجه بیشتری به کودکان داشته باشند».

وی در ادامه افزود:« هفت میلیون کودک زیر  پنج سال در کشور وجود دارد ، و میزان مرگ و میر با توجه به افزایش بهداشت و واکسیناسیون در سال های اخیر کاهش یافته است ، به طوری که میزان آمار 20 در هزار در کودکان  زیر پنج سال است .در کودکان زیر یک سال 18 درهر هزار کودک می باشد ».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha