دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 84091

کودکان دو ساله انرژی و حس کنجکاوی بسیاری دارند و باید هدایایی برای آنها خریداری کنید که مورد توجهشان قرار بگیرد.

بهترین هدیه ها برای کودکان دو ساله
سلامت نیوز : کودکان دو ساله انرژی و حس کنجکاوی بسیاری دارند و باید هدایایی برای آنها خریداری کنید که مورد توجهشان قرار بگیرد. از آنجا که کودکان در این سن خودشان فعالیت بیشتری پیدا می کنند و می توانند راه بروند، بدوند و حرکت های بسیاری داشته باشند، از وسایل متحرک نیز بیشتر خوششان می آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت برترین ها ؛ به طور مثال، سبد خرید یا اردکی که حرکت می کنند نظر کودکان دوساله را به خود جلب می کنند. همچنین، اسباب بازی هایی که فکرش را به کار بگیرند همچون پازل یا خانه سازی نیز برایش جذاب هستند. برای آشنایی با بهترین اسباب بازی ها برای کودک دوساله، فهرست زیر را مطالعه کنید.

سه‌چرخه

سه‌چرخه، هیجان لذت بخشی به کودک می بخشد و دلیل آن نیز حس استقلالی است که کودک به واسطه این دستگاه به دست می آورد. سه‌چرخه همچون دوچرخه به حفظ تعادل نیاز ندارد و کودک فقط باید پدال بزند و در جاده های خیالی، خود را به دست باد بسپارد. برای جلب توجه بیشتر می توانید انواعی را انتخاب کنید که امکانات جانبی، به طور مثال، سبد ذخیره وسایل نیز داشته باشد. همچنین باید توجه داشته باشید سه‌چرخه‌ای که برای این سن کودک خریداری می کنید، دسته ای جدا شدنی برای والدین داشته باشد تا زمانی که کودک از پدال زدن خسته شد، پدر یا مادر او را هل بدهند.

وسایل هنرمندی

از نقاشی ها و خط‌خطی های به ظاهر بی سروته فرزند خود کیف می کنید و از در یخچال گرفته تا روی میز محل کارتان را پر کرده اید از این هنرمندی های خام و زیبا؟ خوب، چرا این علاقه را بیشتر در وجود فرزند خود تقویت نمی کنید؟ برای او انواع مداد و کاغذ و وسایلی خریداری کنید که با ذوق و علاقه بیشتر این کارها را انجام دهد. خدا را چه دیدید، شاید روزی یکی از نقاش های برتر دنیا شد. برای این منظور، ماژیک، مدادشمعی، آبرنگ و کاغذ طراحی بخرید و در اختیارش قرار دهید. البته برچسب وسایل را پیش از خرید چک کنید که برای سن دوسال مناسب باشند.

آشپزخانه اسباب بازی

کودکان دوسال و بالاتر از بازی کردن با انواع میوه، سبزیجات، قابلمه، لیوان، قاشق و .... پلاستیکی لذت می برند. در عالم خیال خود غذا و آب داخل قابلمه پلاستیکی خود می ریزند، با کبریت کوچک و الکی خود زیر گاز را روشن می کنند. با قاشق غذا را هم می زنند و آن را داخل بشقاب می ریزند و برای شما که مهمانش هستید، سرو می کنند. این حس کدبانوگری برای آنها بسیار لذت بخش است. در این زمانه هم انواع وسایل آشپزخانه حتی تا تاید و ریکا هم وجود دارد. پس آنها را می توانید پس از دوسال برای فرزند خود خریداری کنید.

اسباب بازی کشیدنی

کشیدن اسباب بازی ها نیز از دیگر لذت های کودکان دو ساله است. برخی از وسایل بازی خودشان سیم، دسته یا کابلی برای کشیدن دارند. برخی عروسک ها مثلا دم یا دست دراز دارند. بهتر است برای کودک دوساله خود دنبال اسباب بازی هایی باشید که بتواند دنبال خود بکشد و از این کار لذت ببرد.

وسایل شن‌بازی

خاک بازی یکی از لذت بخش ترین سرگرمی های کودکان است. البته مختص کودکان نیست، انسان ها حتی در بزرگسالی نیز از این بازی لذت می برند. برای فرزند خود بیلچه و سطل و کامیون و دیگر وسایل موردنیاز برای شن‌بازی بخرید تا در عالم کودکانه خود از آن لذت ببرد.

کتاب

کتاب برای هر سنی مناسب است. اما برای کودک دوساله خود باید کتابی بخرید که داستان و عکس های بیشتر و پیچیده تری داشته باشد و به کلمات و جملات ساده و ابتدایی محدود نشود.

اسباب بازی حمام

به غیر از اردک های پلاستیکی که برای سرگرم کردن کودک تهیه کرده بودید، باید وسایل حمام او را کارتونی با شخصیت های زیبا همچون صابون خرسی، حوله ببری، لیف به شکل ماهی و ... بخرید تا برای تمیز شدن و حمام کردن ذوق بیشتری داشته باشد و به اصطلاح به عشق آنها به حمام بیاید.

لِگو بزرگ

آجرهای خانه سازی (لگو) بهترین وسیله برای تقویت مهارت های رشد و پرورش کودکان است. با کمک این اسباب بازی ها، کودک قدرت انتخاب، در دست گرفتن، روی هم چیدن و دسته بندی رنگ ها و شکل ها را می آموزد. برای اینکه از امنیت این وسایل مطمئن باشید تا کودک آنها را در دهان خود نگذارد، خانه سازی های بزرگ و درشت را برای او انتخاب کنید.

پازل

کودک دوساله با ساختن پازل خیلی چیزها می آموزد. رنگ و شکل و اندازه و قالب ها را یاد می گیرد و متوجه می شود هر قطعه ای جایگاه ویژه خودش را دارد و اگر در جای صحیح قرار ندهند، نمی تواند به شکل موردنظر دست پیدا کند. انواع پازل های کاغذی، پارچه ای و چوبی در شکل های سه بعدی، دو بعدی یا حیوانات در فروشگاه ها وجود دارند. فقط باید سعی کنید انواع مناسب دوسال را انتخاب کنید. یا مثلا برای یاد دادن جغرافیا به کودک، نقشه ایران را بخرید و نام شهرها و جای آنها د نقشه را در حین بازی به کودک بیاموزید.

کامیون یا گاری بچه‌گانه

اگر فرصت ندارید کودک را پارک ببرید بهتر است برای او یک کامیون باری اسباب بازی بخرید تا در گوشه ای از اتاق یا حیات خانه، اسباب بازی ها یا خاک و ... را پشت کامیون بار کند و با خود از این سمت به آن سمت بکشد و در محلی دیگر بارش را خالی کند و از این کار لذت ببرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha