یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 841

ناحیه کوچکی از مغز به نام اینسولا که در داخل کورتکس مغزی قرار دارد علت سختی ترک اعتیاد به سیگار را روشن می سازد.

چه قسمتی از مغز مسئول اعتیاد است؟
به گزارش سلامت نیوز به نقل از BBC ، نتایج یک مطالعه جدید برروی 69 فرد سیگاری دچار شده به جراحات مغزی نشان داده است ترک سیگار توسط افرادی که ناحیه اینسولای مغز آنها دچار آسیب شده بود اغلب راحت تراست و لذا این ناحیه می تواند هدف درمان های مختلفی باشد که برای کمک به سیگاری ها جهت ترک سیگار در نظر گرفته می شود.
این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد قسمتی در مغز هست که به نوعی برای اعتیاد به هر ماده ای به ویژه سیگار ضروری است.
به گفته محققان اینسولا فعالیت های روزانه زیادی را نیز انجام می دهد لذا باید مطمئن شوند اقدامات آنها تنها با اعمالی تداخل می کند که در عادات بد مانند اعتیاد به سیگار نقش دارد.
اینسولا اطلاعات را از بخش های دیگر بدن دریافت می کند و به نظر می رسد به ترجمه این سیگنال ها به چیزی که حس شود مانند گرسنگی ، درد یا یک خواسته کمک کند.
گرچه برخی مطالعات تصویر برداری نشان داده اند این ناحیه از مغز بوسیله محرک های دارویی فعال می شود ، اینسولا هرگز بطور دقیق به لحاظ نقشی که در اعتیاد می تواند داشته باشد مورد مطالعه قرار نگرفته است.
بر اساس این مطالعه آسیب وارده به اینسولا انگیزش برای سیگار کشیدن را کاهش می دهد اما این نتایج در حد تئوری هستند و محققان امیدوارند به این طریق راهی مانند جایگزین کردن سیگارت های بدون نیکوتین برای کمک به افراد در ترک سیگار بیابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha