دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 84105
سلامت نیوز : بررسی های جدید حاکی از آن است که، مصرف یک صبحانه کامل به زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک (شایع ترین اختلالات غدد درون ریز در زنان و شایع ترین علت نازایی که ناشی از نبود تخمک گذاری است) کمک می کند تا باردار شوند.دریافت کالری صبحانه انسولین ،تستسترون و هورمون هایی را که اختلال در عملکردشان می تواند تاثیر نامطلوبی روی احتمال باردار شدن بگذارد منظم می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ مصرف صبحانه کامل باعث افزایش میزان گلوکز و کاهش مقاومت به انسولین می شود.دکتر مینا موحد، متخصص زنان و زایمان با تایید این موضوع می افزاید: اصولاً در تخمک گذاری عوامل زیادی موثر است مسلماً، رژیم غذایی خوب نیز روی تخمک گذاری تاثیر دارد. حتی در مواردی برای تقویت تخمک گذاری رژیم های سرشار از پروتئین و مصرف غذاهای گرم مانند خرما، نعناع، ریحان و انجیر توصیه می شود.

در واقع پزشک برای تعیین زمان مناسب تخمک گذاری و لقاح رژیم غذایی را دخیل می کند. با مصرف صبحانه سوخت و ساز بدن آغاز می شود و اگر بیمار یک رژیم غذایی مقوی خوب ؛ شامل، لبنیات، تخم مرغ و... هنگام صبحانه مصرف کند علاوه بر تاثیر بر شروع سوخت و ساز بدن، باعث عملکرد بهتر تخمک گذاری زنان می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha