دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
سلامت نیوز :  مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده وزارت بهداشت گفت:‌ کودک آزاری حیطه وسیعی دارد و غفلت و بی‌توجهی و آسیب فیزیکی را شامل می‌شود و جرم عمومی محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علی سنگی امروز در جشن روز جهانی کودک در مرکز طبی کودکان گفت:‌ در سال 1936 سازمان ملل متحد در حمایت از کودکان سازمان یونیسف را ایجاد کرد و 8 اکتبر را روز جهانی کودک اعلام کرد.

مدیرکل سلامت جمعیت؛ خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت:‌ به منظور مراقبت از کودکان، برآوردن نیازهای اولیه آنها، تشویق والدین به تعلیم فرزندان و کاهش بیماری‌های کودکان روز جهانی کودک تعیین شد.

سنگی افزود: ما در کشور 7 میلیون کودک زیر 5 سال داریم و هرگونه رفتار و آسیب روحی و جسمی می‌تواند آزار کودک محسوب شود.

وی به اهمیت توجه به کودکان اشاره داشت و افزود: آسیب به کودکان جزو جرائم عمومی است و خانواده‌ها باید توجه بیشتری به کودکان داشته باشند.

مدیرکل جمعیت و خانواده وزارت بهداشت به آمار مرگ و میر به طی سال‌های اخیر اشاره داشت و افزود: خوشبختانه آمار و مرگ و میر کودکان بسیار کاهش یافته است و آمار و مرگ و میر در کودکان زیر یک سال به 18 در هزار تولد رسیده است.

وی آمار مرگ و میر در کودکان زیر 5 سال را 20 در هزار عنوان کرد و گفت: توجه به واکسیناسیون، بهداشت فردی و ترویج تغذیه با شیر مادر در سال‌های اولیه زندگی می‌تواند اهمیت بسزایی در سلامتی کودکان داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha