تحقیقات متخصصان دانشگاه میسوری نشان داد كار كردن در حالت نشسته خطرناكتر از آن است كه قبلا تصور می شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری واشنگتن، در این تحقیقات متخصصان جریاناتی را كه در ارگانیسم حركتی موجودات زنده و به طور كلی نحوه زندگی در حالت نشسته روی می دهد آنالیز و بررسی كردند.
بر اساس این گزارش، نتایج تحقیقات نشان داد شیوه زندگی در حالت نشسته (در هنگام كار، صحبت با تلفن، تماشای برنامه‌های تلویزیون، مطالعه كردن و غیره) علاوه بر اینكه باعث پیدایش اضافه وزن می شود در ارگانیسم انسانی كه مدت زمان طولانی حركت نمی كند، فرآیندهای متابولیسم آغاز می شود كه باعث بوجود آمدن خطرات جدی برای سلامت وی باعث پیشرفت بیماری های قلبی و عروقی و دیابت می شود.
همچنین، به طور معمول پزشكان در ایالات متحده آمریكا به افرادی كه نحوه زندگی كم تحرك دارند توصیه به حركت، پنج بار در هفته، هرچند نیم ساعت انجام ورزش می كنند اما دانشمندان دانشگاه میسوری معتقدند كه مسلما این مقدار حركت برای آنكه مشكلاتی كه با نشستن ایجاد می شود را جبران كند كافی نیست.
بنابریان گزارش، محققان به این نتیجه رسیدند برای حفظ سلامتی كافی است یك گام ساده كه آن انجام كار در حالت ایستاده و غیرنشسته است برداشته شود، برای مثال آنها پیشنهاد می كنند از نوشتن نامه در پشت میز امتناع و از نوعی میز استفاده شود كه بتوان در پشت آن به حالت ایستاده نوشت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha