سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 84148

سلامت نیوز : روی به چند دلیل برای سلامت مردان مهم است. به حفظ عملکرد سیستم ایمنی کمک و از رشد سلول‌های سالم محافظت می‌کند. همچنین نقش مهمی در حفظ سلامت پروستات و سطح تستوسترون ایفا می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بدن روی تولید نمی‌کند بنابراین شما نیاز دارید آن را از رژیم غذایی یا مکمل‌ها دریافت کنید. روی به ارتقا سطح سلامت پروستات کمک می‌کند. این ماده معدنی در غلظت‌های بزرگ در غده پروستات یافت می‌شود. اگر بدن با کمبود روی مواجه شود می‌تواند فرد را بیشتر مستعد ابتلا به عفونت‌ها و التهاب پروستات کند.

مطالعات محققان آمریکایی نشان می‌دهد مردانی که روزانه یک مکمل روی بیش از 15 میلی گرم مصرف کنند سرطان پروستات در آن‌ها کاهش می‌یابد.

روی همچنین به کاهش ریزش مو در مردان کمک می‌کند. ریزش مو می‌تواند به دلیل کمبود مواد معدنی و وراثت باشد اما گرفتن مقدار منظمی از روی می تواند سرعت روند تاس شدن را کاهش دهد. در واقع کمبود روی یکی از نشانه‌های ریزش مو و پوسته پوسته و خشک شدن پوست است.

هورمون‌های تیروئید نقش حیاتی در بدن ایفا می‌کنند و روی یکی از مواد معدنی کلیدی است که کمک می‌کند تا بدن به حفظ عملکرد هورمون تیروئید کمک کند. اگر مردان با کمبود روی مواجه شوند قادر به تولید کافی از این هورمون نیستند.

روی به عنوان یک آنتی اکسیدان برای ترمیم سلولها لازم است. ذخیره روی در ماهیچه‌ها به ترمیم سلول‌های آسیب دیده کمک می‌کند. هچنین روی در بهبود بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و زخم‌های پوستی موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha