سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 84175
سلامت نیوز : کاهش 50درصدی بودجه شیر مدارس و نگرانی های وزارت بهداشت از این موضوع و مرگ سالانه 950هزار کودک درکشور به دلیل بروز حوادث، بخشی از خبرهای مسئولان حوزه کودک در نشست خبری روز جهانی کودک بود. دکتر حامد برکاتی رئیس اداره کودکان وزارت بهداشت دراین نشست خبری که در محل مرکز طبی کودکان در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، از تلاش اداره کودکان وزارت بهداشت برای رایگان شدن شهریه مهدهای کودک برای برخی دهک های ضعیف جامعه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ دکتر برکاتی با اشاره به مسمومیت تعدادی از کودکان به دلیل مصرف نوعی لوله بازکن به جای شربت و بروز عوارض ناگوار دراین کودکان، از مهلت دو ماهه وزارت بهداشت به روسای دانشگاه ها برای بررسی و اعلام اسامی کالاهای آسیب رسان به سلامت که بیشترین گزارش ها را درطول 5سال گذشته داشته است خبر داد و گفت: این دستور اواخر شهریور ماه به دانشگاه ها ابلاغ شد و پس از ارسال گزارش ها و جمع بندی اطلاعات توسط وزارت بهداشت، جلسه مشترکی با تولید کنندگان برگزار خواهد شد تا در مورد اصلاح محصول توسط تولید کننده اقدام شود.

دراین نشست مهندس محسن فرهادی رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت بر تشدید کنترل مواد غذایی و بهداشتی عرضه شده توسط بوفه های مدارس تاکید کردو با اشاره به کاهش 50درصدی بودجه شیر مدارس از مدیران مناطق گرمسیر خواست با توجه به کاهش بودجه و امکان روی آوردن به شیر پاستوریزه به جای شیر استریلیزه به دلیل قیمت پایین تر در مورد خرید شیر برای مدارس دقت کنند و تنها از شیر های با ماندگاری طولانی استفاده کنند.

دکتر رضوانی رئیس اداره آموزش و پژوهش اورژانس نیز در این نشست از مرگ سالانه 950هزار کودک یا نوجوان کمتر از 18سال درکشور به دلیل بروز سانحه خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha