سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 84180
سلامت نیوز : یون های منفی، مولکول های بی بو، بی طعم و نامرئی هوا ست که در برخی از محیط ها از جمله دامنه کوه ها ، آبشارها و ساحل به میزان فراوان از آن را استنشاق می کنیم. با رسیدن یون های منفی به جریان خون، واکنش های بیوشیمی ایجاد می شود و میزان سروتونین (ماده شیمیایی مربوط به خلق و خو) افزایش می یابد که افسردگی و استرس را از بین می برد و انرژی روزانه را افزایش می دهد. یون منفی در حفظ سلامت نقش موثری دارد که در ادامه مطلب به توضیحات بیشتری درباره آن می پردازیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ یون های منفی به طور طبیعی در هوا و بدن انسان وجود دارد. یون های منفی به علت داشتن اتم های منفی بیشتر به این نام خوانده می شود. وجود یون های منفی برای از بین بردن آثار مضر یون های مثبت لازم است.

آثار مضر یون های مثبت شامل:

۱ -افسردگی و خستگی

۲ -افزایش انواع حساسیت ها و آسم

۳ -دردهای بدون علت

۴ -بی خوابی

۵ -حمله میگرن، حالت تهوع، تپش قلب و ناراحتی های دیگر

برای دریافت اکسیژن، بدن به یون های منفی نیاز دارد.نتایج بررسی هایی که در روسیه انجام شده است، نشان می دهد که انسان بدون یون های منفی بر اثر خفگی می میرد. استنشاق و دریافت کافی یون های منفی، روند اکسیژن رسانی به مغز و ریه را بهبود می بخشد و این امر به ویژه در افرادی که به آسم مبتلا هستند، مفید است.

نتایج تحقیقات نشان می دهد، یون های منفی افسردگی را کاهش می دهد. این تحقیقات که پس از «توفان تندری» انجام شد، نشان داد که اختلالات افرادی که از منابع یون های منفی استفاده می کنند بهبود یافته است. با افزایش یافتن میزان اکسیژن خون، فرد احساس تازگی می کند.

مغز برای عملکرد درست، به یون های منفی نیاز دارد. این یون ها با آسان کردن روند اکسیژن رسانی به مغز، روی عملکرد مغز، تمرکز و کیفیت خواب تاثیر می گذارد.

تمرکز، پردازش فکر و هوشیاری کلی با افزایش پیدا کردن میزان یون های منفی بهبود پیدا می کند.

نتایج برخی بررسی ها نشان می دهد،یون های منفی، روند سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد. این یون ها تبادل مواد حاوی بار را در سلول های بدن تنظیم می کند. سوخت و ساز بالا برای سلامت و کاهش وزن مهم است و روی سلامت عضله و توانایی بدن در ایجاد انرژی تاثیر می گذارد. با بالا رفتن سن، روند سوخت و ساز بدن به طور طبیعی کند می شود. بنابراین برای سرعت بخشیدن به روند سوخت و ساز بدن، یون های منفی ضروری است.

یون های منفی سلامت خون را بهبود می بخشد. علاوه بر آن در تعادل PH بدن موثر است. پژوهشگران و پزشکان در سراسر جهان به خواص یون های منفی پی برده اند آنان در حال تحقیق اند تا بدانند چگونه می توان از یون های منفی برای بهبود زندگی استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha