سلامت نیوز : 347 نفر از فروردین تا پایان مرداد امسال بر اثر برق‌گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۳۲۲ نفر مرد و ۲۵ نفر زن هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ تعداد متوفیان ناشی از برق گرفتگی در مدت مشابه سال قبل 277 نفر (244 مرد و 33 زن) بود که این آمار در سال جاری 25.3 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش در پنج ماهه امسال استانهای تهران با 69 مورد، خوزستان با 40 مورد و فارس با 37 مورد بیشترین و استانهای مرکزی، خراسان جنوبی و چهار محال و بختیاری هر کدام با یک مورد کمترین آمار تلفات مرگ ناشی از برق گرفتگی را داشته‌اند. استان ایلام نیز در این مدت هیچ مورد مرگ به دلیل برق گرفتگی نداشته است.

بر اساس این گزارش در مرداد امسال نیز آمار مرگ بر اثر برق گرفتگی 9.5 درصد افزایش یافته و از 74 نفر در مرداد سال گذشته به 81 نفر در سال جاری رسید.
 
سال گذشته 689 نفر در کشور بر اثر برق گرفتگی جان باختند که از این تعداد 621 نفر مرد و 68 نفر دیگر زن بودند. بیشتر موارد تلفات برق گرفتگی مربوط به نیمه اول هر سال است به نحوی که از 689 فوتی برق گرفتگی در سال گذشته 352 نفر مربوط به نیمه اول سال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha