سلامت نیوز : فوق‌تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: عطسه، آبریزش بینی، خارش گوش، گلو و چشم‌ها از علائم حساسیت پاییزی است که با سرماخوردگی اشتباه گرفته می‌شود در حالی که حساسیت تا پایان فصل ادامه دارد اما عمر سرماخوردگی ۳ تا ۵ روز است.

مریم محلوجی‌راد در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: مهمترین آلرژی شایع در فصل پاییز حساسیت به درختچه‌هاست که معمولاً با پایان گرفتن فصل پاییز این علائم برطرف می‌شود.

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی افزود: عطسه، آبریزش از بینی، گرفتگی بینی، خارش بینی، گلو، گوش و چشم‌ها از جمله علائم این حساسیت است.

محلوجی‌راد با بیان این مطلب که علائم این حساسیت شبیه سرماخوردگی است گفت: چون در پاییز هوا رو به خنکی است افراد با بروز چنین علائمی فکر می‌کنند که سرما خورده‌اند در حالی که سرماخوردگی  و حساسیت دو بیماری جدا از هم هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران تصریح کرد: افراد دقت داشته باشند که علائم حساسیت به صورت متناوب بروز پیدا می‌کند بدین صورت که صبح‌ها اول وقت و هنگام غروب علائم تشدید می‌شود و در اواسط روز نیز معمولاً علامتی وجود ندارد که این اولین تفاوت حساسیت با سرماخوردگی است.

محلوجی راد ادامه داد: دوره سرماخوردگی 3 تا 5 روز طول می‌کشد و در نهایت خوب می‌شود اما آلرژی تا پایان فصل وجود دارد.

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی افزود: در افرادی که آسم دارند با شروع فصل سرما علائم عود می‌کند که باید برای کنترل وضعیت خود به پزشک متخصص مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha