سلامت نیوز : مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی از راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، زیرکوه و سرایان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمد حسن اکبری‌مطلق ظهر امروز در کارگروه فرهنگی اجتماعی خراسان جنوبی با بیان این‌که اورژانس اجتماعی از سال 87 در استان راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: در زمینه مباحث اجتماعی کمبودی وجود داشت که با راه‌اندازی این بخش برطرف شد.

وی با بیان این‌که این مرکز خدمات تخصصی به موقع و در دسترس را به صورت شبانه‌روزی و رایگان ارائه می‌دهد، افزود: این خدمات در سطوح مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، پاسخگویی تلفنی فوریت‌های اجتماعی (123)، خدمات سیار فوریت‌های اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی به دریافت‌کنندگان خدمات فوریت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: خشونت‌دیدگان خانگی از قبیل کودک، همسر، سالمند و معلول آزاردیده، افرادی که قصد خودکشی دارند، دختران و پسران فراری از منزل، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی، زوجین متقاضی طلاق، کودکان خیابانی و مبتلایان به اختلال هویت جنسی از جمله این افراد هستند.

اکبری‌مطلق از راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، زیرکوه و سرایان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی به منظور برنامه‌ریزی جهت شیوه اجرای هر یک از دستگاه‌ها پیشنهاد داد: جلسات هماهنگی مستقلی برگزار و توسط  ادارات کل به دستگاه‌های شهرستانی ابلاغ شود.

وی ادامه داد: آیین‌نامه فوریت‌های اجتماعی برای اجرا باید توسط معاونت سیاسی امنیتی به واحدهای استانی ابلاغ شود.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی با بیان این‌که سال گذشته چهار تفاهمنامه تحقیقاتی بسته شده است، گفت: با انجام پروژه تحقیقاتی، ژن معلولیت پوستی و ژن معلولیت ذهنی شناسایی شده است.

اکبری‌مطلق هدف از این تحقیقات را پایین آوردن نرخ معلولیت در استان عنوان کرد و افزود: میانگین نرخ معلولیت در استان 1.5 درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

وی از راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، زیرکوه و سرایان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha