سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 84218

اگر از بوی بد دهانتان رنج می‌برید مراجعه به دندانپزشک یکی از موثرترین روش‌ها برای یافتن راهی برای حل این مشکل است.

5 علت شایع بوی بد دهان

سلامت نیوز : اگر از بوی بد دهانتان رنج می‌برید مراجعه به دندانپزشک یکی از موثرترین روش‌ها برای یافتن راهی برای حل این مشکل است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر کاهر متخصص دهان و دندان از آمریکا می گوید : حضور نوعی باکتری در دندان‌های کرم خورده یکی از علت‌های این مشکل آزاردهنده است.

عوامل متعددی باعث بوی بد دهان می‌شوند که شامل:

- حضور باکتری‌ها در دندان کرم خورده؛ این باکتری‌ها فقط توسط متخصص زدوده می‌شوند.

- مشکلات بینی؛ ممکن است بوی بد ناشی از ترشحات بد بوی داخل بینی باشد که به علت مشکلات سینوسی به وجود می‌آید. برای رفع این مشکل می‌توان از محلول آب نمک برای شست‌وشوی بینی استفاده کرد. اما برای برطرف کردن دائم این مشکل باید به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کرد.

- سنگ لوزه؛ گاهی اوقات لوزه که در انتهای گلو قرار دارد شکل طبیعی ندارد و مانند یک آلو شیاردار است. این شیار محل تجمع باکتری‌هاست. هنگامی که باکتری‌های جمع شده در این شیار زیاد شوند خود تشکیل یک سنگ را می‌دهند که بوی بسیار بدی از خود تراوش می‌کند.

سنگ لوزه را می‌توان در مراکز تخصصی توسط دستگاهی به نام waterpik از بین برد. در این روش سنگ لوزه را با فشار آب از بین می‌برند.

- رژیم غذایی نامناسب؛ در سیر و پیاز موادی وجود دارد که از طریق گلبول‌های قرمز به ریه منتقل می‌شوند. این مواد بوی بسیار بدی دارند که نه تنها خود فرد از این بو احساس ناراحتی می‌کند بلکه اطرافیان هم از این بو معذب هستند. تنها روش از بین بردن این بو استفاده از ماسک‌های خوشبوکننده و شستن دهان است.

- مشکلات معده؛ اگر علت بوی بد دهان شما هیچ کدام از موارد بالا نیست به پزشک خود مراجعه کنید چون گاهی اوقات مشکلات معده نیز می‌تواند باعث بوی بد دهان شود. رسوب کردن اسید معده و محتویات آن در مجرای ورودی باعث رفلاکس اسید به سمت مری می‌شود که این مشکل را هم می‌توان به کمک آنتی اسیدها و داروهای دیگر برطرف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha