سلامت نیوز : یک دکترای تغذیه گفت: افزایش مصرف روزانه نمک به علت مصرف روزافزون غذاهای فرآوری شده، موجب شده افراد میزان بیشتری از ذخایر کلسیم بدن را از دست دهند.

دکتر مینو فروزانی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: زمانی که میزان سدیم مواد غذایی بالا می رود، سدیم اضافی همراه با کلسیم از بدن دفع شده و موجب کاهش ذخایر کلسیم در بدن می شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش میزان کلسیم ادراری باعث افزایش بروز سنگ های ادراری می شود، گفت: کاهش ذخیره کلسیم در بدن به شکنندگی استخوان و نهایتا پوکی استخوان منجر می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: افزایش مصرف روزانه نمک به علت مصرف روزافزون غذاهای فرآوری شده، موجب شده افراد میزان بیشتری از ذخایر کلسیم بدن را از دست دهند.

دکتر فروزانی با اشاره به پژوهش های انجام شده گفت: محققان بر این باورند که محدود کردن مصرف روزانه نمک باعث تنظیم میزان کلسیم و سدیم بدن می شود و از بروز بیماری هایی چون سنگ کلیه و پوکی استخوان پیشگیری می کند.

این دکترای تغذیه با تاکید بر اینکه مصرف نوشابه‌های گازدار در ارتباط مستقیم با کاهش تراکم استخوان است، گفت: افرادی که نوشابه‌های کولا مصرف می کنند دارای کاهش تراکم استخوانی به ویژه در ناحیه لگن هستند.

دکتر فروزانی تصریح کرد: یکی از مهمترین مکانیسم‌های نوشیدنی‌های کولا این است که دارای اسید فسفریک بوده و باعث تسریع روند برداشت کلسیم از استخوان‌ها می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha