ایران در زمینه تشخیص و درمان بیماری های چشمی در زمره پیشرفته ترین كشورهای دنیا است و طبق آمار ازنظر نتایج درمانی و مقالاتی كه در سطح بین المللی ازسوی پزشكان ایرانی ارایه شده است، ایران جزو ۲۰ كشور برتر دنیا به شمار می رود.

ایران درتشخیص و درمان بیماری های چشمی در ردیف ۲۰ كشور برتر دنیا قراردارد
سلامت نیوز : فوق تخصص قرنیه چشم گفت: ایران در زمینه تشخیص و درمان بیماری های چشمی در زمره پیشرفته ترین كشورهای دنیا است و طبق آمار ازنظر نتایج درمانی و مقالاتی كه در سطح بین المللی ازسوی پزشكان ایرانی ارایه شده است، ایران جزو ۲۰ كشور برتر دنیا به شمار می رود.

دكتر احمد سلامت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: علاوه بر این ایران از نظر تشخیص، درمان و تولید علم در زمینه چشم پزشكی و تجهیزات چشم پزشكی یكی از برترین كشورهای منطقه خاورمیانه است.

وی گفت: ایران در زمینه تشخیص و درمان بیماری های چشمی هیچ كمبودی نسبت به كشورهای اروپایی و آمریكایی ندارد و هیچ بیماری از ایران برای درمان به كشورهای دیگر اعزام نمی شود بلكه بیماران زیادی از كشورهای همسایه برای درمان به ایران می آیند.

سلامت در مورد وضعیت تجهیزات چشم پزشكی ایران نیز اظهار داشت: مراكز دانشگاهی و بیمارستان های بزرگ كشور دارای تجهیزات پیشرفته متناسب با علوم روز دنیا هستند و برهمین اساس پزشكان می توانند با استفاده از آخرین روش های علمی بیماران را درمان كنند.

فوق تخصص قرنیه درمورد استفاده از روش سلول درمانی در درمان بیماری های چشمی در ایران گفت: تحقیقات پایه ای در زمینه سلول درمانی در حوزه چشم پزشكی در كشور ما در دست انجام است.

سلامت توضیح داد: در مورد بیماری آب سیاه و بیماری های چشمی مرتبط با عوارض شبكیه و دیابت استفاده از سلول های بنیادی اكنون درمرحله تحقیقاتی در ایران هم تراز با برخی كشورهای پیشرفته دنیا درحال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha