سلامت نیوز : مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش 55 درصدی تعداد روزهای ناسالم در نیمه اول مهر ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

دکتر یوسف رشیدی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: در 15 روز ابتدای مهر ماه سال جاری هوای پایتخت تنها دو روز در شرایط سالم بود، هوای پاک نداشت و 13 روز را در هوای ناسالم سپری کرد.

به گفته وی، این در حالی است که در همین مدت در سال گذشته 9 روز هوای پایتخت در شرایط سالم و 6 روز در شرایط ناسالم قرار داشت و البته سال گذشته هم در نیمه اول مهر ماه هیچ روزی در شرایط پاک نبود.

رشیدی اظهار داشت: تعداد روز های ناسالم در نیمه اول مهر ماه در سال 90 معادل 14 روز و روزهای سالم 1 روز بود .  در این سال نیز  هیچ روزی شرایط پاک در هوای تهران گزارش نشده است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد:  از 201 روزی که از ابتدای سال جاری تا کنون سپری کرده ایم هوای پایتخت 2 روز در شرایط پاک ، 130 روز در شرایط سالم و 69 روز در شرایط ناسالم بوده است.

وی افزود: در همین مدت در سال گذشته هیچ روز پاکی در هوای تهران گزارش نشد و تعداد روز های سالم و ناسالم به ترتیب معادل 136  و 65 روز بوده است. بنابراین از ابتدای سال جاری تا امروز تعداد روز های ناسام در تهران 4 روز بیشتر از سال گذشته بوده است.

رشیدی یاد آور شد: در سال 90 از 201 روز ابتدای سال تا نیمه مهر ماه هیچ روزی هوای پایتخت در شرایط پاک نبود، 69 روز در شرایط سالم ، 129 روز در شرایط ناسالم و 3 روز در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفت.

امروز هوای تهران با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از دو ونیم میکرون روی عدد 168 با 57 واحد افزایش نسبت به روز گذشته در شرایط هشدار قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha