سلامت نیوز : کارشناس مالاریا در سازمان بهداشت جهانی منطقه مدیترانه شرقی گفت: حذف مالاریا هزینه‌بر است، اما ارزش این کار را دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ قاسم زمانی ظهر امروز در نشستی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت اظهار داشت: آنچه در ایران رخ می‌دهد یکی از افتخارات ما و دستاوردهای ملت ایران است، کنترل مالاریا در این منطقه قابل تقدیر است.

وی افزود: طی این سفر از دورترین مناطق در جنوب کرمان بازدید کردیم، نتیجه این بود که این اقدام می‌تواند مثالی برای سایر کشورهای دنیا باشد، امیدواریم این کار خوب ادامه پیدا کند.

زمانی تصریح کرد: در سطوح مختلف از همکارانی که در محیط هستند یا در سطوح بین‌المللی فعالیت می‌کنند، همواره باید مراقبت بیشتری کنیم تا این بیماری ریشه‌کن و از ایران حذف شود.

وی با بیان اینکه کشورهای دیگر هنوز این بیماری را دارند و احتمال ورود دوباره این بیماری هست، خاطرنشان کرد: بر اساس شرایط برخی روش‌ها را باید عوض کرد، اما باید کارمان را انجام دهیم که بیماری بر نگردد.

کارشناس مالاریا در سازمان در سازمان بهداشت جهانی منطقه مدیترانه شرقی گفت: حذف مالاریا هزینه‌بر است، اما ارزش این کار را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha