سلامت نیوز : معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی از ورود فعال این سازمان به مبحث گردشگری سلامت و همچنین بازنگری در ضرایب محرومیت مناطق مختلف کشور خبر داد.

دکتر محمد جهانگیری در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به ورود سازمان نظام پزشکی برای فعال کردن بحث گردشگری سلامت در کشور، گفت: اقدامات لازم برای برگزاری چهارمین کارگروه علمی کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در سازمان نظام پزشکی شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: مشارکت فعال سازمان نظام پزشکی در گردشگری سلامت به ویژه در حوزه کشورهای اسلامی آغاز شده است. به این منظور تفاهم چهار جانبه‌ای با وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی، سازمان کنفرانس اسلامی و وزارت امور خارجه خواهیم داشت تا بتوانیم مباحث مربوط به این امر را به خوبی پیش ببریم.

بازنگری در ضرایب محرومیت مناطق مختلف کشور

جهانگیری همچنین به تفاهم‌نامه‌ای میان "سازمان نظام پزشکی" و معاونت‌های "درمان"، "توسعه مدیریت و منابع انسانی" و "آموزشی" وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه و همچنین با توجه به کمیسیون تبصره 7 ماده 13 صدور پروانه‌ها، مقرر شد ضرایب محرومیت مناطق مختلف کشور در کارگروه مشترکی میان سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت بررسی شود.

وی افزود: بر این اساس ضرایب محرومیت مناطق مختلف کشور به صورت اثربخش تدوین و تا سه ماه آینده به وزارت کشور و مراجع قانونی پیشنهاد خواهد شد. بی‌تردید این ضرایب در مباحث مربوط به خدمات پزشکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

جهانگیری گفت: شواهد حاکی از آن است برخی از مناطقی که پیش از این جزو مناطق "محروم" بوده‌اند، اکنون "برخوردار" شده‌اند و در مقابل برخی مناطق "برخوردار" به دلایلی به جرگه مناطق "محروم" پیوسته‌اند. در چنین شرایطی ممکن است ناعدالتی‌هایی در ضرایب پرداختی به پزشکان و گروه پزشکی فعال در این مناطق صورت گیرد. در این راستا سازمان نظام پزشکی به صورت فعال به مبحث بازنگری در ضرایب محرومیت مناطق مختلف کشور وارد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha