سلامت نیوز : محققان نروژی گزارش دادند: تغذیه فقط با شیر مادر بیشتر از یک سال خطر ابتلا به بیماری سلیاک (نوعی بیماری گوارشی) را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ افراد مبتلا به بیماری سلیاک با گذشت زمان، یک واکنش ایمنی به گلوتن نشان می‌دهند که این واکنش می‌تواند به روده کوچک آسیب برساند که بر رشد کودک تاثیر می‌گذارد.

کتیل استوردال، محقق و پزشک اطفال در موسسه بهداشت در اسلو اظهار کرد: تغذیه فقط با شیر مادر بیشتر از یک سال خطر ابتلا به بیماری سلیاک ( نوعی بیماری گوارشی) را افزایش می‌دهد.

وی افزود: بحث‌های زیادی در مورد زمان شروع خوردن غذاهای جامد و چگونگی جلوگیری از بیماری سلیاک و حساسیت‌های غذایی وجود دارد.

وی گفت: پیشنهاد من این است که مواد جامد را زمانی برای کودکان شروع کنیم که آماده تکامل هستند و این هنگامی است که نوزاد بتواند بدون کمک بنشیند و یا خودش را به کمک آرنج‌ها نگه دارد.

به طور معمول تغذیه انحصاری با شیر مادر تا 6 ماهگی است و پس از آن به تدریج کاهش شیر مادر و استفاده از غذاهای جامد تا یک سال افزایش می‌یابد و پس از آن باید از شیر گاو یا جایگزینی مانند بادام، نارگیل و ... استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha