سلامت نیوز : متخصصان قلب معتقدند افرادی که در نزدیکی فرودگاه‌ها زندگی می‌کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی، سکته مغزی و حمله قلبی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این مطالعه که روی 3.6 میلیون نفر از ساکنان نواحی اطراف فرودگاه «هیترو» انجام گرفت، مشخص شد که خطر ابتلای ساکنان این مناطق به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی 10 تا 20 درصد بیشتر است.

به گفته این محققان، قرار گرفتن در معرض صدای شدید ناشی از برخاستن و فرود آمدن هواپیما در فرودگاه می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد اما لزوما تنها عامل نیست و باید بررسی‌های بیشتری در این زمینه انجام شود.

«آنا هانسل» از متخصصان کالج سلطنتی لندن گفت: هرچند تاثیر قرار گرفتن در معرض صدای شدید بر سلامت انسان هنوز دقیقا تایید نشده اما بررسی‌های پیشین آشکار ساخته است که صدای بلند می‌تواند در بالا رفتن فشارخون و ایجاد اختلالات خواب نقش داشته باشد.

به گفته هانسل، افراد هنگام شنیدن صدای خیلی بلند، واکنش غیرارادی شوک‌مانندی نشان می‌دهند که می‌تواند به افزایش فشارخون و تشدید ضربان قلب منجر شود.

محققان کالج سلطنتی لندن همچنین تاکید می‌کنند که تاثیر ارتباط صدای هواپیما با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در مقایسه با سایر عوامل خطرزا همچون استعمال سیگار و رژیم غذایی نامناسب از اهمیت کمتری برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha