پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 84367

سلامت نیوز : کارشناس مالاریا در سازمان بهداشت جهانی منطقه مدیترانه شرقی گفت: حذف مالاریا هزینه‌بر است اما ارزش این کار را دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ "قاسم زمانی" در نشستی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان جیرفت باتاکید بر مطلب فوق تصریح کرد: آنچه در ایران رخ می‌دهد یکی از افتخارات ما و دستاوردهای ملت ایران است، کنترل مالاریا در این منطقه قابل تقدیر است.

وی با اشاره به بازدیدش از دورترین مناطق جنوب کرمان گفت: پس از بازدیدها به این نتیجه رسیدم که اقدام مذکور در راستای کنترل مالاریا می‌تواند مثالی برای سایر کشورهای دنیا باشد و امیدوارم این کار خوب ادامه پیدا کند.

زمانی تصریح کرد: در سطوح مختلف از همکارانی که در محیط هستند تا سطوح بین‌المللی همواره باید مراقبت بیشتری کنیم تا این بیماری ریشه کن و از ایران حذف شود.

وی افزود: با توجه به اینکه کشورهای دیگر هنوز این بیماری را دارند و احتمال ورود دوباره این بیماری به ایران وجود دارد باید برخی روش‌ها را بر اساس شرایط تغییر داد و کاری کرد که این بیماری برنگردد.

کارشناس مالاریا در سازمان بهداشت جهانی منطقه مدیترانه شرقی در پایان تاکید کرد: اگرچه حذف مالاریا هزینه‌ای بالایی دارد اما بسیار ارزشمند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha