سلامت نیوز : یک دندانپزشک گفت: اولین علامت وجود جرم، خونریزی هنگام مسواک زدن و همچنین تغییر فرم و رنگ لثه به صورت قرمزی و افزایش حجم لثه است.

پریسا مهر اشتیاق در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: علت وجود جرم دندان، پلاک دندانی است و اگر فردی به طور مداوم مسواک نزند پلاک دندانی به مرور کلیسیفیه می‌شود و محل تجمع میکروب‌های مختلف می‌شود.

این دندانپزشک افزود: تجمع میکروب‌ها باعث التهاب لثه و در نهایت تحلیل لثه و استخوان می‌شود.

مهراشتیاق ادامه داد: اولین علامت وجود جرم، خونریزی هنگام مسواک زدن و همچنین تغییر فرم و رنگ لثه به صورت قرمزی و افزایش حجم لثه است.

وی تصریح کرد: امروزه درمان جرم‌گیری دندان با وسایل جدید انجام می‌شود که مکانیزم آن ایجاد لرزش است که باعث جدا شدن جرم از دندان می‌شود.

این جراح و دندانپزشک ادامه داد: جرم‌گیری دندان در چند جلسه انجام می‌شود و باید بیمار در فاصله بین جلسات طبق دستورات دندانپزشک عمل کند و بهداشت را کاملاً رعایت کند و از دهان‌شویه‌های مخصوص استفاده کند.

مهراشتیاق افزود: اگر نیاز به جرم‌گیری دندان در فرد به تعویق بیفتد سیر بیماری لثه پیشرفت خواهد کرد و حتی می‌تواند منجر به از دست دادن استخوان دور دندان، لقی دندان و حتی در مواردی از دست دادن دندان می‌شود.

این جراح و دندانپزشک در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر نگرانی افراد در انجام جرم‌گیری دندان به واسطه از بین رفتن مینای دندان، گفت: اگر جرم‌گیری به صورت حرفه‌ای انجام شود هیچ صدمه‌ای به مینای دندان وارد نمی‌شود البته بعد از جرم‌گیری رعایت دقیق بهداشت دندان ضروری است چرا که در غیر اینصورت احتمال بازگشت جرم وجود دارد.

مهراشتیاق به یکسری از تغییرات رنگی روی دندان که به واسطه تغذیه و سیگار کشیدن ایجاد می‌شود اشاره داشت و افزود: این تغییرات رنگی نیاز به جرم‌گیری ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha