سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری از هدفمند شدن سرانه سلامت در بخش پرستاران از سال آینده خبر داد.

 محمد میرزابیگی در گفت و گو با پانا، با اشاره به وضعیت پرستاران در بیمارستان های دولتی وخصوصی گفت: در حال حاضر پرستاران بیمارستان های دولتی و خصوصی در وضعیت مناسبی قرار ندارند و با مشکلات مختلفی در ارتباط هستند.
 
رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به پیگیری مصوبات ارائه شده در حوزه پرستاران خاطرنشان کرد: سازمان نظام پرستاری پیگیر تمامی مصوبات نیمه تمام این حوزه است تا مسایل مربوط به پرستاران به نحو شایسته عملیاتی شود. البته سازمان نظام پرستاری یک نهاد عمومی غیردولتی است که اختیارات و قدرتاجرایی چندانی ندارد اما تا جایی که می توانیم از حقوق پرستاران دفاع خواهیم کرد.
 
هدفمند شدن سرانه سلامت در بخش پرستاران

 
وی با اشاره به هدفمند شدن سرانه سلامت در بخش پرستاران تصریح کرد: این موضوع به عنوان راهکاری برای تامین منابع لازم برای اجرای قانون تعرفع گذاری خدمات پرستاری اعلام شد.
 
رئیس سازمان نظام پرستاری درخصوص افزایش سرانه سلامت در حوزه پرستاری گفت: در آخرین جلسه ای که در کمیسیون اجتماعی دولت برگزار شد، پیشنهاد تخصیص10 درصد از سرانه سلامت به پرستاران ارائه شد که امیدواریم با اختصاص این امر در سال آینده وضعیت پرستاران بهبود یابد.
 
سرنوشت قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت

 
وی در ادامه با اشاره به سرنوشت قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت تصریح کرد: این قانون در سال 88 در مجلس به تصویب رسید و در سال 89 دستور اجرای آن صادر شد.
 
میرزابیگی ادامه داد: بر این اساس، مطابق این قانون باید ساعت کاری این کارکنان بر اساس سنوات خدمت، سختی کار و شیفت در گردش بین یک تا هشت ساعت در هفته کاهش پیدا کند. همچنین کارکنان بالینی نظام سلامت مشمول مزایای مشاغل سخت و زیان آور شده و از جمله پرستاران شاغل در بخش‌های روانی و سوختگی از یک ماه مرخصی اضافه بر یک ماه مرخصی استحقاقی سالانه برخوردار می‌شوند.
 
این مقام مسئول در حوزه پرستاران، با بیان اینکه قانون ارتقای بهره وری برای حل مشکل تأمین اعتبار اجرای قانون راهکار ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس دستگاه های اجرایی اعم از دانشگاه های علوم پزشکی و سایر دانشگاه ها که مجری این قانون هستند می توانند بودجه اجرای این قانون را پیش بینی و برای تصویب در مجلس به دولت پیشنهاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha