جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 84414
سلامت نیوز: دندانپزشکان همیشه درباره مزایای استفاده از نخ دندان توصیه های خوبی دارند و افراد را به استفاده از این وسیله توصیه و تشویق می کنند اما افراد باید هنگام استفاده از نخ دندان موارد ایمنی را رعایت نمایند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، براساس نتایج به دست آمده اغلب افراد با بی احتیاطی از نخ دندان استفاده می کنند و معمولا استفاده از نخ دندان همراه با خونریزی از لثه ها و آسیب به لثه ها و تورم آنها همراه است.

 گفتنی است، نخ دندان ازجمله موثر ترین ابزارها پیشگیری از پوسیدگی دندان ها است اما اغلب کودکان از استفاده از نخ دندان رویگردان هستند..

دندانپزشکان توصیه می کنند تا افراد و والدین حتما از نخ های دندان استاندارد و مرغوب که حاوی مواد ضد پوسیدگی دندان در الیاف خود است استفاده کنند.

 همچنین برای استفاده بدون درد و خونریزی از نخ دندان می بایست نخ دندان با ملایمت فضای بین دندانی را پاک نماید و همینطور سعی شود تا یک طول مناسب از نخ استفاده شود و هر بار از قسمت های نخ دندان برای پاک کردن دندان های جدیدتر استفاده شود تا به این ترتیب پلاک ها و باکتری ها بین دندان ها پخش نشود در هنگام گیر کردن نخ دندان به ویژه در میان دندان های پر شده  یا دندان هایی که روکش سرامیکی شده اند، فرد باید سعی کند تا با ملایمت بدون خشونت نخ دندان را از فاصله بین دندانی آزاد کند و در صورت عدم توانایی برای باز کردن نخ حتما به پزشک مراجعه کند، زیرا باقی ماندن نخ دندان در دهان می تواند باعث بروز عفونت و آلودگی در محل دندان و لثه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha