جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 84418

همه ساله در جهان افراد زیادی به خاطر بروز مسمومیت های غذایی راهی بیمارستان می شوند اما گاهی اوقات استفاده نادرست و یا زیاده روی در خوردن غذاهای سالم نیز می تواند موجب بروز مسمومیت غذایی شود.

سلامت نیوز: همه ساله در جهان افراد زیادی به خاطر بروز مسمومیت های غذایی راهی بیمارستان می شوند اما گاهی اوقات استفاده نادرست و یا زیاده روی در خوردن غذاهای سالم نیز می تواند موجب بروز مسمومیت غذایی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ یکی از اصلی ترین علل مسمومیت های غذایی که با علائمی مانند درد های ناگهانی شکمی، لرز، استفراغ، اسهال و تب همراه است خوردن سبزیجات نشسته به ویژه ساقه سبزیجات است که می تواند عوارض فوق را ایجاد کند.

گفتنی است لبنیات غیر پاستوریزه نیز می تواند باعث ایجاد مسمومیت های غذایی در افراد شوند به همین دلیل لازم است تا افراد تنها از منابع لبنی پاستوریزه استفاده کنند و یا حداقل به مدت 40 دقیقه شیر را در یک ظرف تمیز قبل از مصرف بجوشانند.

پزشکان توصیه اکید می کنند که کودکان، زنان باردار ،‌افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است از مصرف شیر غیر پاستوریزه جدا خودداری کنند.

از جمله میوه هایی که می تواند موجب مسمومیت شوند، توت فرنگی است که به دلیل ساختار بوته مانند آن می تواند حاوی انگل ها و میکروب های زیادی باشد و نیاز به شستشوی دقیق دارد.

همچنین نوشیدن بیش از حد قهوه نیز می تواند باعث آسیب به سیستم ایمنی بدن و بروز مسمومیت و تهوع در فرد شود.

پزشکان توصیه می کنند تا افراد همواره از مواد غذایی تمیز سالم و به میزان متعادل استفاده نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha