سلامت نیوز:  سازمان دامپزشکی متولی اصلی نظارت و تائید سلامت مواد پروتئینی و دامی وارده به کشور است بنابراین مجلس قطعا گزارشات واصله در خصوص گوشت‌های آلوده و صحت و سقم این مساله را پیگیری و بزودی نتایج را اعلام می‌کند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان دامپزشکی به عنوان متولی اصلی نظارت بر سلامت دام و مواد پروتئینی باید نسبت به واردات گوشت‌های آلوده به کشور پاسخگو باشد.

ناصر صالحی نسب در گفت‌و‌گو با ایلنا به جلسه کمیسیون با معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در خصوص واردات گوشت‌های آلوده به رادیواکتیو از اوکراین، اشاره و اظهار داشت: در جلسه مذکور از معاون وزیر استفسار شد و قرار شد بعد از گزارش دقیق از دامپزشکی و بخش نظارتی وزارت جهاد کشاورزی نتایج اعلام شود.

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی متولی اصلی نظارت و تائید سلامت مواد پروتئینی و دامی وارده به کشور است بنابراین مجلس قطعا گزارشات واصله در خصوص گوشت‌های آلوده و صحت و سقم این واردات را پیگیری و بزودی نتایج را اعلام می‌کند.

وی تاکید کرد: در صورتی که واردات گوشت آلوده صحت داشته باشد نقطه ضعف سازمان دامپزشکی را می‌رساند، که با درایت عمل نکرده است.

وی در ادامه بررسی قیمت شیر و محصولات کشاورزی را دیگر موضوع مورد بحث کمیسیون با حضور معاون امور دام وزارتخانه عنوان کرد و افزود: به گفته رکنی معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی با توجه به اینکه میزان تولید شیر در تابستان کم شده و همچنین قیمت نهاده‌ها ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده به منظور حمایت از بخش تولید تصمیم گرفته شد قیمت‌ها عادلانه‌تر تعیین شود تا نه فشاری به تولیدکننده وارد شود و نه مصرف کننده.

صالحی نسب خاطرنشان کرد: دولت مقرر کرده ضمن کنترل قیمت‌ها ما به التفاوت را به تولیدکننده بدهد تا با توجه به نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت نهاده‌ها تولید مختل نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha