گروهی از دانشمندان ایتالیایی برای اولین بار در دنیا موفق شدند با استفاده از تخمکهای منجمد شده زنی که مبتلا به سرطان تخمدان بود دو نوزاد دوقلو را متولد کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، تیم تحقیقاتی "النورا پورکو"، محقق دانشگاه بلونیا که گزارش تحقیقات خود را در "کنگره جهانی حفاظت از انجماد تخمک های انسان" که در شهر بلونیای ایتالیا برگزار می شود ارائه کرده اند، موفق شدند با کمک تخمک های منجمد شده زنی که مبتلا به سرطان تخمدان بود، دو نوزاد دوقلو را متولد کنند.

مادر این دوقلوهای دختر، یک زن 31 ساله است که در سال 2002 به دلیل ابتلا به سرطان تخمدان مجبور شد هر دو تخمدان خود را خارج کند، اما این محققان پیش از عمل جراحی برداشتن تخمدان های این زن موفق شدند تخمک های وی را منجمد کنند.

درحقیقت این باروری پس از چهار سال از گذشت انجماد تخمک ها و پس از برداشتن تخمدان ها در بیمارستان "سنت اورسالا" در بلونیا انجام شده است. 

در این خصوص النورا پورکو اظهار داشت: "این رویایی بود که ما از سال 1997 در انتظار تحقق آن بودیم. هیچکس تصور نمی کرد که ما بتوانیم به این رویا دست یابیم. امروز این خانواده خوشحالند و ما با مشاهده این موارد از اینکه پزشک هستیم احساس رضایت داریم."

براساس گزارش آنسا، تکنیک انجماد تخمک ها با تکنیک انجماد جنین ها متفاوت است و به خصوص از جنبه ممانعت های مذهبی که در قوانین کلسیای کاتولیک درباره انجماد جنین وجود دارد، بسیار با اهمیت است.

این محقق در این خصوص افزود: "با این روش ما می توانیم به قوانین مذهبی و حقوقی احترام بگذاریم و در اینحال به زنانی که با این نوع مشکل مواجه هستند کمک کنیم."

بنابراین گزارش، این دو نوزاد دوقلوی دختر که در حال حاضر دهمین ماه زندگی خود را پشت سر می گذارند، سالم هستند و در حال حاضر با والیدن خود زندگی می کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha