شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 84467
سلامت نیوز : دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: رعایت ۶ اصل خوردنی ها و آشامیدنی ها، خواب و بیداری، آب و هوا، حرکت و سکون، احتباس و استفراغ و اعراض نفسانی که به سته ضروریه معروف است ضامن سلامتی افراد در زندگی به شمار می آید.

بدیعی دستیار تخصصی طب سنتی ایران در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی ایران حفظ الصحه مقدم بر تدبیر بیماری هاست.

به گفته وی در طب سنتی 6 اصل مهم وجود دارد که به سته ضروریه معروف است می توان به خوردنی ها و آشامیدنی ها، خواب و بیداری، آب و هوا، حرکت و سکون، احتباس و استفراغ، اعراض نفسانی اشاره کرد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: هر کدام از این سته ضروریه اگر به خوبی رعایت شود،  موجب پیشگیری از بیماری ها در افراد شده و  یک سری از این موارد را می توان کنترل کرد ولی برخی از موارد سته ضروریه مانند آب و هوا از کنترل خارج است.

بدیعی افزود: خواب و بیداری باید همزمان با غروب آفتاب تا طلوع آفتاب باشد چرا که سیستم بدنی انسان طوری تنظیم شده که غدد فوق کلیوی بدن همزمان با غروب آفتاب آغاز شده و با طلوع آفتاب فعالیتش کاهش پیدا می کند.

وی بیان داشت: اکثر افراد ساعات خواب خود را با ساعت طبیعی بدن تنظیم نمی کنند و بهترین زمان خواب 9 تا 4 صبح است و بسیاری از افراد تا پاسی از شب بیدارند و زمانی به خواب می روند که غده فوق کلیه فعالیش رو به کاهش است البته باید خاطر نشان کرد که خواب روز، و خواب بعد از ناهار و بعد از ظهر مضر است و منشاء بسیاری از بیماری هاست.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: مصرف غذاهای کنسروی، آماده و گوشت گوساله مضر بوده و جزء غذاهای ممنوع به شمار می رود و درباره مصرف نوشیدنی ها باید گفت که هیچ نوشیدنی همراه با غذا مصرف نشود چرا که هضم غذا را مختل کرده و ماده غذایی مناسبی را که می خواهد به عضو تبدیل شود، را ایجا نکند.

وی اضافه کرد: روی هم خوری از مشکلاتی است که امروزه وجود دارد در یک مهمانی فرد چند جور غذا همراه با نوشیدنی و سالاد و ماست می خورند و از نظر طب سنتی در هر وعده غذایی یک نوع غذا باید مصرف شود به عنوان مثال برنج با خورشت و سالاد با فاصله بیشتری از غذا مصرف شود چرا که روی هم خوری موجب فساد معده شده و هضم به صورت ناقص انجام می شود.

بدیعی ادامه داد: اگر میزان فعالیت بدنی افراد کم باشد باعث عدم تحلیل مواد زائد که باید به حالت طبیعی از بدن دفع شود، می شود و بروز بیماری را در افراد افزایش می دهد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: حرکت و سکون نفسانی به اعراض نفسانی معروف است که  غم، افسردگی، اندوه، شادی و خجلت از اقسام اعراض نفسانی به شمار می آید به عنوان مثال غم و اندوه موجب سرد شدن معده شده که هضم ناقص ایجاد کرده و موجب بروز بیماری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha