سلامت نیوز : همزمان با فرا رسیدن روز جهانی آرتروز در روز دوازدهم اکتبر، شعار «زندگی بهتر، میانسالی سالم‌تر» با هدف آگاهی بخشی به مردم جهان در زمینه این بیماری و راه‌های کنترل آن به ویژه در این گروه سنی عنوان شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ روز جهانی آرتروز به آگاهی بخشی افراد نسبت به دردهای ایجاد شده در زانو، مفاصل و دیگر اعضای بدن اختصاص دارد.

هر ساله انجمن آرتروز با هدف افزایش آگاهی نسبت به انواع مختلف این بیماری مراسم این روز را در دوازدهم اکتبر برگزار کرده و از افراد و سیاست‌گذاران درخواست می‌کند که برای کاهش موارد ابتلا به این بیماری اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

عارضه آرتروز در تمام گروه‌های سنی میان زنان، مردان و کودکان دیده می‌شود اما بیشتر افراد مسن در رده سنی 50 تا 66 ساله به آن مبتلا می‌شوند. این بیماری باعث بروز درد، ورم و گرفتگی در مفاصل فرد مبتلا می‌شود.

این بیماری پیامدهای جدی و ناتوان‌کننده‌ای برای افراد مبتلا دارد. همچنین از آنجا که بسیاری از افراد نسبت به این بیماری آگاهی کامل ندارند، تصور می‌کنند درد موجود در مفاصل آنان به دلیل کهولت سن است و به مصرف داروهای مسکن روی می‌آورند و در نتیجه از درمان به موقع آن غافل می‌شوند.

بررسی‌های انجام شده در مورد این بیماری نشان می‌دهد که انجام فعالیت‌های جسمی کافی نه تنها به افراد مبتلا به آرتروز کمک می‌کند تا به کمک دیگران نیازی نداشته باشند و بتوانند به فعالیت‌های اجتماعی خود ادامه دهند بلکه از بروز برخی مشکلات مفصلی نظیر اوستئوآرتریت نیز پیشگیری می‌کند.

برای درمان این عارضه و کاهش مشکلات ناشی از آن، شیوه‌های متعددی ارائه می‌شود که یکی از آن‌ها تعویض مفصل است. در برخی موارد نیز برای مفاصل آسیب‌دیده عمل جراحی توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha