شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 84502

سلامت نیوز : مدرس طب سنتی و اسلامی معتقد است: مطابق طب قدیم، مغز هندوانه برای بدن مضر اما مغز خربزه بسیار مقوی و دفع کننده سنگ کلیه است.

حجت الاسلام مهدی محمد قلی زاد در گفت‌وگو با (ایسنا)،عنوان کرد: تخم آفتابگردان سرشار از روغن است و شخصی که به صورت افراطی از آن استفاده کند روغن و گلسترول بدنش افزایش می‌یابد اما اگر روغنی که از آفتابگردان حاصل می‌شود خالص باشد فوق العاده برای بدن مفید است.

وی مدعی شد: متاسفانه هم اکنون به اسم روغن آفتابگردان محصولی تولید و به مصرف خانواده‌ها می‌رسد در حالی که ذره‌ای آفتابگردان در داخل این روغن نیست و در واقع فراوری شده و طبق فرمول‌های شیمیایی درست شده است.

محمد قلی زاد با اشاره به این‌که مطابق طب قدیم مغز هندوانه مضر است، عنوان کرد: تخم هندوانه عامل پیدایش بیماری در انسان است بنابراین در استفاده از آن باید پرهیز کرد در حالی که بر عکس تخم خربزه فوق العاده مفید برای بدن است و حتی موجب اسقاط سنگ کلیه می‌شود. بنابراین کسانی که از سنگ کلیه رنج می‌برند برای دفع آن باید روزانه یک قاشق غذاخوری تخم خربزه را شب هنگام استفاده کنند.

وی با اشاره به فواید مغز کدو، خاطرنشان کرد: تخم کدو همانند یک غذا برای بدن است که کمبودهای آن را برطرف می‌سازد. خداوند متعال با انواع و اقسام راه‌ها درصدد تامین مایحتاج بدن انسان‌ها است.متاسفانه در برخی مواقع شایعه می‌شود که تخم کدو موجب ایجاد کرم کدو می‌شود در حالی که این ادعا بیهوده و دروغ است چراکه مغز کدو ارزش غذایی فوق العاده‌ای دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha