سلامت نیوز : رییس جمعیت هلال‌احمر از خرید چهار فروند بالگرد سبک خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد فرهادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید سازمان جوانان هلال‌احمربا بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر آمادگی آن را دارد که با سازمان انتقال خون در راستای ایجاد پالایشگاه دوم تصفیه خون و جداسازی فرآورده‌های پلاسمایی همکاری کند، گفت: مردم خون خود را بدون هیچ توقعی در اختیار قرار می‌دهند و در حال حاضر تنها سازمان انتقال خون یک پالایشگاه برای جداسازی فرآورده‌های خونی دارد که ما آماده هستیم با کمک سازمان انتقال خون، دومین پالایشگاه خون را در کشور ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان جوانان و داوطلبان می‌توانند نقش موثری در پیشبرد برنامه‌های پیشگیری از بیماری وزارت بهداشت ایفا کنند، گفت: سازمان جوانان و داوطلبان می‌توانند در برنامه‌هایی همچون واکسن، کاهش بیماری و ... حضور موثری داشته باشند.

رییس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه هلال‌احمر می‌تواند به وزارت بهداشت در عرصه تولید دارو، تجهیزات پزشکی و واردات داروهای مورد نیاز کمک کند، گفت: ارتباط با وزارت بهداشت در عرصه تولید دارو و ورود داروهای مورد نیاز بیشتر خواهد شد.

فرهادی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در مورد توسعه‌ آموزش‌های امداد و نجات، گفت: آموزش‌ها در انواع مختلف عمومی، تخصصی و بین‌المللی ارائه می‌شود که در حال حاضر نماینده کمیته صلیب‌سرخ جهانی برای ارائه برنامه‌های آموزشی در حیطه حفظ و توسعه سلامت در بحران‌ها به ایران سفر کرده است.

به گفته وی، در این برنامه‌ آموزشی که با حضور 30 مدیر داخلی و خارجی برگزار می‌شود، شیوه‌های حفظ سلامت در بحران و حوادث تبیین می‌شود.

رییس جمعیت هلال‌احمر همچنین از خرید چهار فروند بالگرد جدید خبر داد و گفت: بالگردها به دلیل قدرت مانور بالا در جابجایی اقلام و حادثه‌دیدگان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، حائز اهمیت هستند که بر همین اساس علاوه بر 17 بالگرد موجود در جمعیت، خرید چهار فروند بالگرد سبک نیز در دستور کار قرار دارد.

فرهادی همچنین با بیان اینکه آموزش‌های تخصصی جمعیت توسط موسسه آموزش عالی هلال‌احمر صورت می‌گیرد، گفت: بیش از 14 هزار دانشجو در رشته‌های مدیریت حوادث، بحران، امداد و نجات و ... در حال آموزش هستند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر روسای سازمان‌های جمعیت هلال‌احمر گفت: جمعیت‌ هلال‌احمر پتانسیل‌های زیادی دارد که باید مدیریت این سازمان‌ها بر مبنای تخصص گذاشته شود.

رییس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه بسیاری از مدیران هستند و برخی از آنها جابجا می‌شوند، گفت: باید نیروی تازه نفس با ایده‌های نو وارد سازمان شود.

فرهادی همچنین در مورد دنبال‌کردن دیپلماسی بشردوستانه از سوی جمعیت هلال‌احمر، گفت: این جمعیت اهداف هفت‌گانه و برنامه 20 را دنبال می‌کند که در این راستا کمیته بشردوستانه‌ای با مسئولیت هلال‌احمر تاسیس شده که وزارتخانه‌های مرتبط نیز در این کمیته عضو هستند که اهداف بشردوستانه در این کمیته تشخیص داده شده و به دولت منتقل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha