سلامت نیوز : دبیر کل خانه پرستار با اشاره به اعلام وزارت بهداشت مبنی برعدم انحلال معاونت پرستاری و شایعه خواندن آن، از وزارت بهداشت خواست تا برای اثبات حسن نیت خود برای تشکیل معاونت‌های پرستاری در دانشگاه‌های‌ علوم پزشکی کشور اقدام کند.

محمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه بحث تشکیل معاونت پرستاری از دو دهه گذشته وجود داشته و در مجلس پنجم شورای اسلامی مطرح شده است، اظهار کرد: پیگیری‌های پرستاران در هشتم خرداد ماه 1392 به سرانجام رسید و بحث تشکیل معاونت پرستاری در وزارت بهداشت در جلسه هیات وزیران دولت دهم مصوب شد.

وی ادامه داد: ضرورت وجود معاونت پرستاری زمانی احساس می‌شود که آنها را صف اول خدمات درمانی بدانیم. امروز پرستاران بیشترین خدمات را به بیمار ارائه می‌دهند و نزدیک‌ترین افراد به وی هستند. بنابراین می‌توانند صاحب‌نظرترین مراجع درباره مشکلات بیماران باشند.

دبیرکل خانه پرستاربا بیان اینکه وقتی پرستاران نماینده واقعی بیماران باشند، می‌توانند مشکلات آنها را در مراجع و سطوح بالای مدیریتی، تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری مطرح کنند، اظهار کرد: به این منظور سازوکارها و ساختاری در وزارت بهداشت لازم بود که بر اساس آن تشکیل معاونت پرستاری ضرورت پیدا می‌کرد.

شریفی‌مقدم با بیان اینکه پس از به گوش رسیدن لغو مصوبات پرستاری پیرو نامه اول رییس‌جمهور مبنی بر لغو مصوبات سه ماهه آخر دولت دهم، مدتی بود زمزمه‌هایی مبنی بر حذف این معاونت در وزارت بهداشت و بازگشت چارت این وزارتخانه به قبل از دولت نهم شنیده شد و جامعه پرستاری را نگران کرده بود، گفت: به تازگی وزارت بهداشت قضیه انحلال معاونت پرستاری را "شایعه‌" دانست و گفت وزیر بهداشت قصد تغییر ساختار ندارد.

وی ضمن قدردانی از وزیر بهداشت، تاکید کرد: لازم است وزارت بهداشت برای اثبات حسن نیت خود برای گسترش و توسعه معاونت پرستاری، بسترسازی‌های لازم را مد نظر قرار دهد. اکنون شرح وظایف دفاتر زیرمجموعه معاونت مشخص شده است و باید برای آن اعتبار و نیروی انسانی لازم تخصیص یابد و متناظر با آن، معاونت‌های پرستاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شود.

معاون سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه اگر معاونت پرستاری ابزار لازم را برای هدایت امور پرستاران در دست نداشته باشد، نه تنها دردی از بیماران و پرستاران دوا نخواهد کرد، بلکه به مرور ناکارآمد جلوه داده شده و در نهایت بهترین دلیل برای حذف آن پیش‌رو قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: از وزارت بهداشت درخواست می‌کنیم این سیاست را دنبال نکند و برای شکوفایی خدمات پرستاری و ارتقای سطح درمان، معاونت پرستاری را در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha