تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کودکانی که قبل از دوران مدرسه برنامه‌های خشن و به اصطلاح Action را حتی به شکل کارتون تماشا می کنند؛ نسبت به سایر کودکان عصبانی‌تر به نظر می‌رسند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در مطالعه‌ای که بر روی 330 پسر و دختری که از دوران قبل از مدرسه رفتن تا سن 9 سالگی تحت کنترل بودند، مشخص شد؛ پسرانی که به تماشای برنامه‌های Action قبل از دوران مدرسه می‌پردازند، بعدا رفتارهای عصبی‌تر و خشن‌تری را نشان می دهند. در مجموع این كودكان در مدرسه شلوغ و پر سروصدا هستند و با معلمان خود مشکل داشته و با همکلاسی‌های خود تند مزاج هستند.

دکتر «دیمیتری» از مرکز سلامت کودکان آمریکا گفت: کودکان زیر7 سال که هنوز به مدرسه نرفته‌اند، وقت زیادی را صرف تماشای برنامه‌های تلویزیونی می‌کنند که بیشتر آنها برایشان زیان آور است. بسیاری از برنامه‌هایی که از نظر خانواده‌ها بدون مشکل هستند، در حقیقت جزو برنامه‌های مضر برای کودکان محسوب می‌شود که حتی برخی از کارتون‌ها نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

دکتر دیمیتری افزود: خانواده‌ها باید برای کودکان زیر7 سال خود برنامه‌های علمی آموزشی و طنزهای هنجار اجتماعی را ارائه دهند و در خصوص برنامه‌های کارتونی آنها نیز دقت کامل داشته باشند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha