سلامت نیوز : معاون فنی و عملیات اورژانس کشور، دریافت هر گونه وجه از بیماران حوادث ترافیکی را تخلف دانست و گفت: صفر تا صد هزینه های مصدومان حوادث ترافیکی بر عهده وزارت بهداشت و بیمارستانهاست.

دکتر محمد سرور در گفتگو با مهر اظهارداشت: بر اساس ماده 37، صفر تا 100 هزینه های بیماران حوادث ترافیکی بر عهده وزارت بهداشت و بیمارستان است.

وی با تاکید بر اینکه دریافت هرگونه وجهی از بیمار توسط بیمارستان تخلف است، تصریح کرد: مصدومانی که از طریق اورژانس 115 به بیمارستان آورده شده باشند و یا اینکه وضعیت آنها توسط پلیس تایید شده باشد، به طور کاملا رایگان تحت درمان قرار می گیرند.

سرور با عنوان این مطلب که بیمارستانهای خصوصی نیز موظف به سرویس دادن به مصدومان حوادث ترافیکی هستند، افزود: پس از اینکه وضعیت مصدوم در اورژانس بیمارستان خصوصی مشخص شد و او نتوانست هزینه های جانبی بیمارستان را پرداخت کند، باید او را به بیمارستان دولتی انتقال دهند.

معاون مرکز اورژانس کشور ضمن تکذیب دریافت وجه از مصدومان ترافیکی در برخی از بیمارستانها، اظهارداشت: این قبیل موارد تخلف از قانون است، زیرا داشته ایم که هزینه بستری و درمان یک مصدوم ترافیکی بالغ بر 120 میلیون تومان شده و تمامی آن را وزارت بهداشت تقبل کرده است.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته بالغ بر 600 میلیارد تومان هزینه درمان مصدومان ترافیکی بوده است، افزود: تمامی این هزینه ها توسط وزارت بهداشت پرداخت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha