در پیگیری های وزارت بهداشت عمده ترین مشکلات حوزه دارویی در کشور برطرف شده است و شاید بتوان گفت که تنها چند قلم داروی نایاب داشته باشیم و این تعداد اندک است.

رفع کمبود دارو در کشور/ کمبود ناچیز اقلام دارویی
سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از رفع موضوع کمبود اقلام دارویی در کشور خبر داد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، در پاسخ به اینکه مشکلات کمبود دارویی در کشور برطرف شده یا خیر اظهار داشت: متاسفانه در ماه های اخیر ما شاهد آشفتگی هایی در بازار دارو شدیم که این امر به دلیل مشکلات پیش آمده برای تخصیص ارز به این حوزه بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در ماه های اخیر آنقدر معضل کمبود دارو در کشور محسوس بود که نمی توانستیم از کنار آن بدون دلیل بگذریم اما خوشبختانه با اقداماتی که از سوی سازمان غذا و دارو صورت گرفته است مشکلات عدیده ای که پیش آمده در حال برطرف شدن است.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برطرف شدن مشکلات ارز در دولت یازدهم تصریح کرد: پس از برداشته شدن ارز مرجع و تبدیل آن به ارز مبادله ای میزان قابل قبولی ارز به وزارت بهداشت و درمان برای رفع مشکلات حوزه دارویی تعلق گرفت که موجب رفع کمبودهای دارویی شد.
وی با تأکید بر اینکه عمده مشکلات حوزه دارویی کشور از جمله کمبودهای دارویی برطرف شده است، گفت: در پیگیری هایی که از وزارت بهداشت داشته ایم عمده ترین مشکلات حوزه دارویی در کشور برطرف شده است و شاید بتوان گفت که تنها چند قلم داروی نایاب داشته باشیم و این تعداد اندک است.
رستمیان با بیان اینکه حمایت از شرکت های توزیع و سازنده دارو ضروری است، تأکید کرد: با حمایت از شرکت های تولید کننده و توزیع کننده دارو می توان شاهد کاهش مشکلات این بخش بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha