یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 84556
سلامت نیوز : «دختران ایرانی نیز عازم جهاد نکاح شدند؟!» شایعه ای نگران کننده که بعضا در فضای مجازی و البته محیط‌‌های محلی شهرهای مرزی کشور مطرح شده است. جهاد المناکحه نام فتوای جدید مفتیان وهابی در جریان جنگ داخلی سوریه است که در ایران با نام «جهاد نکاح» یا «جهاد جنسی»، دهان به دهان چرخیده.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت قانون ؛ این روزها کمتر کسی است که نداند بسیاری از زنان عرب به ویژه زنان تونسی تحت تاثیر این فتوا که از دهان یک مفتی جوان وهابی به نام محمد العریفی بیرون آمده به سوریه شتافته اند و غرق در روابطی بی مرز، خود را تمام و کمال در اختیار هر یک از مردان مبارز علیه دولت سوریه که خواستار آن‌ها باشند قرار می‌دهند. این فتوا ارتباط بین این مردان و زنان را بهترین جهادها نامیده که می‌تواند تمایلات شهوانی جنگجویان را برآورده کرده و عزم آن‌ها را برای مبارزه افزایش دهد. حتی محارم نیز بی نصیب نمانده اند و نکاح بر آنان نیز مباح دانسته شده. با این حال این موضوع وقتی تاسف برانگیز تر از همیشه به نظر می‌رسد که شایعه ای پررنگ و باورنکردنی ناگهان معلوم نیست از کجا سر برمی‌آورد و دهان به دهان در کشورمان می‌چرخد.

  دختران ایرانی، در جهادی که فرقی با زنا ندارد؟!
«زاهدان پرس» جزو نخستین سایت‌هایی بود که نوشت: « دخترانی از سیستان و بلوچستان که هوادار عبدالمالک ریگی بوده‌اند طی هفته‌‌های اخیر برای جهاد نکاح ابتدا به امارات متحده عربی و از آنجا به ترکیه و از ترکیه به سوریه سفر کرده اند.» این پایگاه خبری تحلیلی هم چنین با اشاره به اینکه افراد ساکن در منطقه سکونت این دختران، اعزام آن‌ها را تایید کرده اند، ادامه داد:« یکی از این افراد به خبرنگار افتخاری ما در سیستان و بلوچستان گفته که بنده چندی پیش شنیدم تعدادی از دختران و زنان هوادار گروهک ریگی برای انجام جهاد نکاح به سوریه رفته‌اند. این خبر در منطقه پیچیده و بسیاری از اهالی منطقه ما از این مسئله به شدت ناراحت هستند زیرا این کار را مایه شرم می‌دانند. ما این کار را حرام می‌دانیم زیرا تفاوتی با زنا ندارد.» «آیت‌ا... حسینی قزوینی» از اساتید حوزه علمیه زاهدان در شبکه جهانی ولایت این خبر را قرائت کرد و با اینکه آن را دروغ خواند، فریاد مسئولان و رسانه‌ها را به آسمان رساند.

«آیت‌ا.. سلیمانی» امام جمعه زاهدان نیزچندی قبل در خطبه‌‌های نمازجمعه این شهربا اشاره به اینکه یک عالم چنین حرفی زده ولی گفته دروغ محض است، پرسید که مگر مرز ایران اینقدر رهاست؟ چه کسی در پی این فتوای وقیحانه از کشور رفته؟ مگر مرزبانان غیور وجود ندارند؟ با این حال بسیاری از خبرگزاری‌ها آتش شایعه را تیزتر کردند و با اعلام اینکه 6هزار زن از کشورهای مختلف با تبلیغات دستگاه وهابیت به سوریه اعزام شده‌اند، 200 تن از آنان را ایرانی معرفی کردند و تیتر زدند: «عکس منتشر شده از دختران ایرانی که تن به جهاد نکاح دادند!» با این حال عکس منتشر شده زنی با کلاه و شال گردن مشکی و نیم رخ نامشخص را نشان می‌داد و صحت و سقم آن قابل تایید نبود. در عکسی دیگر نیز زنی آبی پوش میان 3 مرد دیده می‌شد که شباهتی به دختران ایرانی به ویژه دختران بلوچ نداشت.

  نماینده مردم سیستان: این شایعه از اساس غیر منطقی است
حمیدرضا پشنگ، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی‌در گفت و گوی اختصاصی با «قانون» معتقد است اصل این موضوع بر مبنای فتنه و تفرقه افکنی انتشار یافته و ضمن اظهار تاسف از اینکه افرادی بی دین و مذهب، اعتماد مردم را به این شکل هدف قرار می‌دهند، می‌گوید: این شایعه از اساس غیر منطقی و خارج از اخلاق مسلمان ایرانی است. وی در پاسخ به سوال «قانون» مبنی بر اینکه گفته شده دختران اعزام شده به سوریه از هواداران گروهک تروریستی جندالشیطان بوده اند، می‌گوید که «واقعیت ندارد». او سپس ادامه می‌دهد که «شخص آقا – مقام معظم رهبری- نیز غیر واقعی بودن آن را تایید کرده اند». این نماینده مجلس شورای اسلامی‌خواستار برخورد قاطع با چنین شایعاتی است و عقیده دارد اشاعه این اخبارتهمت به زنان و دختران بلوچ است. وی می‌گوید: «این‌ها نه شیعه هستند نه سنی. عده‌ای افراط گرا هستند که قصد ایجاد تفرقه و شکاف بین شیعه و سنی را دارند، در حالی که نمی‌دانند در مذهب ما اصولا چنین چیزی نیست و جهاد هم برای خودش شرایطی دارد و فتوای هر مفتی بی دینی جهاد نیست.» پشنگ در ادامه می‌افزاید: این‌ها موفق شدند در عراق و افغانستان و پاکستان مشکل سازی کرده و قصد داشتند همان را به ایران نیز بکشانند که مردم نپذیرفته و عکس العمل نشان دادند.

  بلوچ ها، حتی شنونده این اخبار نیستند
«حسینعلی شهریاری» یکی دیگر از نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی‌است که با شنیدن موضوع گزارش، ابتدا می‌گوید «نمی‌توانم در این باره صحبت کنم» اما بعد در پاسخ به «قانون» مبنی بر اینکه حتی تکذیب هم نمی‌کنید؟ می‌گوید که «این خبر دروغ است و احتیاجی به تکذیب ندارد.» وی می‌افزاید: حتی تمام علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز خبر را کذب محض خوانده اند و اگر هم آیت ا... قزوینی در شبکه ولایت این خبر را نقل کرده است، فقط گزارشی را خوانده اند که به دستشان رسیده بود و تاکید هم کردند که دروغ بوده. این نماینده مجلس در پاسخ به «قانون» در خصوص بررسی‌‌های لازم در مورد صحت و سقم این خبر، می‌گوید: «هیچ مورد عینی گزارش نشده و ما نیز چیزی ندیده و نشنیده ایم. اگر هم گزارشی باشد همان طور که آیت ا.. قزوینی گفت صحت ندارد و دامن زدن به اختلافات بین قومی‌است.» وی در پاسخ به اینکه انتشار این خبر به لحاظ روانی چه تاثیری بر مردم این استان داشته معتقد است «این اخبار دروغ واکنش جامعه سیستان و بلوچستان را به همراه داشته و دارد. مردم این استان در مورد بانوان حساس و متعصب هستند و نمی‌پذیرند که حتی شنونده این اخبار باشند چه رسد به اینکه زنان و دخترانشان به سوریه رفته باشند و آن‌ها ساکت مانده باشند. »

  خریدن بهشت، با ازدواج ساعتی با مردان
«جهاد نکاح»، «جهاد لواط» و «جهاد نکاح نفس»! این‌ها همه فتواهایی است که ارضای نیاز‌‌های جنسی مردان مبارز علیه دولت سوریه را از طریق محارم، از سوی زنان شوهردار و حتی دختران خردسال، راه ورود به بهشت می‌داند و در صورتی که هیچ یک از این راهها ممکن نبود، «جهاد نکاح نفس» هست! این روزها در سوریه زنان و دخترانی هستند که با ازدواج ساعتی با مردان مبارز، خیال بهشت در سر دارند و با همین خیال می‌پذیرند مادر کودکانی باشند که مشخص نیست فرزند کدام یک از این مردان اند. در چنین شرایطی، مطرح شدن اعزام دختران ایرانی برای جهاد نکاح تنها برای منفی کردن نگاه جامعه جهانی به رفتار ایران در سوریه است و هرگز جامعه ایرانی، اصول، قواعد و سبک زندگی اسلامی‌– ایرانی را متوجه جریان سازی‌‌های خبری نمی‌داند.افراطیون این روزها به هر طریقی می‌کوشند در داخل و خارج از ایران موضوعاتی حاشیه‌ای و بی اساس را در جهت تحت الشعاع قراردادن تغییرات فضای سیاسی – اجتماعی ایران مطرح کنند که جهاد نکاح نیز از همان دست موضوعات است که با اهداف خاص، شایعه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha