سلامت نیوز : هیئت 15 نفره پزشکان انجمن طب سنتی ازبکستان از مرکز آموزشی درمانی بعثت همدان بازدید کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ هیئت 15 نفره  از انجمن پزشکان طب سنتی ازبکستان با حضور در آرامگاه بوعلی سینا به مقام شامخ شیخ‌الرئیس بوعلی سینا با اهدای شاخه‌های گل رز‌ که با خود از بخارا زادگاه بوعلی، به همراه داشتند به این حکیم فرزانه ادای احترام کردند.

رئیس انجمن طب سنتی ازبکستان گفت: مایه مباهات است که شخصیتی همچون شیخ‌الرئیس پرچمدار علم به ویژه علم پزشکی است.

محمد همدایف افزود: بوعلی سینا در بخارا زاده شد و در همدان مدفون است و همه دانشمندان و عامه مردم به او احترام می‌گذارند. بوعلی سینا مورد احترام همگان است و افتخار می‌کنیم که امروز در شهر همدان هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه نیز در این مراسم اظهار داشت: بوعلی سینا علاقمندان فراوانی دارد و به یمن حضور شیخ‌الرئیس در همدان، طب سنتی در این شهر گسترش یافته است.

فرهاد فراهانی به راه‌اندازی دانشکده طب سنتی اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی دانشکده طب سنتی، پزشکان طب مدرن با تحصیل در این دانشکده، طب سنتی را فرا می‌گیرند. پزشکان با استفاده از طب سنتی و تجویز دارو‌های گیاهی، بیماران را مداوا می‌کنند.

وی با اشاره به انتخاب دکتر ذوالفقاری به عنوان مسئول دانشکده طب سنتی، ابراز امیدواری کرد که این هیئت در بازدیدهای بعدی شاهد رشد هرچه بیشتر طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی همدان باشند.

این مقام مسئول با ارائه توضیحاتی در مورد نحوه پذیرش و تحصیل دانشجویان در دانشگاه گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی از طریق کنکور سراسری به عنوان یک مسابقه علمی، بدون پرداخت شهریه مشغول تحصیل می‌شوند ولی دانشجویان واحد بین‌الملل باید برای تحصیل هزینه پرداخت کنند همچنین دانشجویان سال آخر رشته پزشکی و سال آخر دوره تخصصی و فوق تخصصی حقوق دریافت می‌کنند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی بعثت نیز توضیحاتی در مورد ظرفیت‌های این مرکز ارائه کرد و گفت: همدان به دلیل نزدیکی به دیگر استان‌ها، مرکز بسیار پیشرفته‌ای برای بیشتر رشته‌ها از ‌جمله ارتوپدی است.

یاوری‌کیا با اشاره به کارگیری طب غربی در دانشگاه علوم پزشکی همدان و اهمیت توجه به طب سنتی، توضیحاتی در مورد مطالعات انجام شده در زمینه طب سنتی ارائه کرد.

در ادامه این هیئت از بخش‌های مختلف مرکز آموزشی درمانی بعثت از‌ جمله درمانگاه تخصصی ENT، درمانگاه تخصصی مرکز کاشت حلزون و درمانگاه خصوصی شنوایی‌شناسی بازدید کردند.

در پایان جلسه مقرر شد تفاهمنامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی همدان و انجمن طب سنتی ازبکستان با همکاری بنیاد بوعلی سینا در همدان، به منظور تعامل بیشتر اساتید و دانشجویان طب سنتی و دیگر جنبه‌های مسائل علمی منعقد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha