یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 84572
سلامت نیوز :  رئیس هیئت مدیره کانون انجمن صنایع غذایی ایران گفت: سال گذشته ۵ میلیون تن ذرت، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج و ۶ میلیون و 700 هزار تن گندم وارد کرده‌ایم و رکورد واردات را در سال‌های گذشته شکسته‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمدرضا مرتضوی در همایش روز جهانی غذا در سالن اجلاس گفت: تأمین امنیت غذایی ریشه در خاک دارد پس با رسمیت شناختن این موضوع تمام سعی خود را برای تأمین مایحتاج کشور از خاک و آب باید بکار بگیریم.

وی با اشاره به آمار واردات برخی اقلام کشاورزی در سال گذشته گفت: متاسفانه سال گذشته 5 میلیون تن ذرت وارد کردیم و رکورد واردات را طی سال‌های گذشته شکستیم.

مرتضوی ادامه داد: یک میلیون و 300 هزار تن برنج وارد کردیم همچنین 6 میلیون و 700 تن گندم وارداتی داشتیم که در این زمینه رکورد زده‌ایم و موظفیم برای امنیت غذایی مردم به بخش زراعی کمک کنیم.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن صنایع غذایی ایران گفت: قراردادهای بین صنعت و زراعت با نظارت وزارت کشاورزی برای تأمین مواد اولیه باید تأمین شود تا با همکاری بانک کشاورزی برای سال آینده هماهنگی‌های لازم انجام شده و در زمان زراعت قراردادهایی بسته شود تا مواد اولیه در زمان مناسب تأمین شود.

مرتضوی گفت: رویکرد زراعت و صنعت کشور برای استفاده حداکثری و تأمین مواد غذایی در درجه اول اهمیت است.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن صنایع غذایی ایران بر مالیات ارزش افزوده در صنعت غذایی اشاره کرد و گفت: برای حفظ سلامت مردم و افزایش قدرت خرید مردم چاره‌ای به جز حذف ارزش افزوده مالیات نداریم.

البته حذف ارزش مالیات افزوده با درآمدهای محدود دولت ممکن است مورد استقبال نباشد اما پیشنهاد می‌کنیم از مالیات بر دخانیات تأمین شود.

مرتضوی تصریح کرد: از سوی دیگر اکثر برنج‌های کشور با تکنولوژی سال‌های گذشته بدست می‌آید بنابراین چنانچه شالیکوبی و استحصال برنج را در مراکز مدرن ایجاد کنیم 14 درصد اصطحصال برنج بیشتر می‌شود.

وی در بخش دیگری بر سلامت و بهداشت روانی کارگران تأکید کرد و گفت: وضعیت تأمین اجتماعی و قوانین ناظر به هیچ عنوان زیبنده نیست و بزرگترین آسیب‌ها به نیروی کار وارد می‌‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha