سلامت نیوز : رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس بنا ندارد دست‌های پشت پرده و مافیای حوزه سلامت را افشا کند؟ گفت: مجلس، قوه مجریه و قوه قضاییه نیست اما بناست هفته آینده سازمان بازرسی کل کشور را به کمیسیون بهداشت دعوت کرده و با آنان در این خصوص مذاکراتی داشته باشیم. بناست سازمان بازرسی اطلاعاتی را پیرامون این مسائل به ویژه مافیای دارویی در اختیار اعضای کمیسیون قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر حسینعلی شهریاری در حاشیه برگزاری روز جهانی غذا در پاسخ به پرسش خبرنگاری پیرامون تکلیف انتقال اجساد در جاده‌های کشور، اظهار کرد: مطابق قانون، آمبولانس برای انتقال اجساد نیست و اعتقادی به جابجایی و انتقال جسدها توسط آمبولانس‌ها نداریم. لازم است در این خصوص وزارت راه و شهرسازی امکاناتی را برای انتقال اجساد پس از تصادفات در جاده‌ها فراهم کند.

وی ادامه داد: برخی اظهارات مبنی بر وظیفه انتقال اجساد توسط وزارت بهداشت در جاده‌ها را مجددا مورد بررسی قرار می‌دهیم و اگر ایرادی در این خصوص در قانون وجود داشته باشد، آن را اصلاح می‌کنیم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص امنیت و سلامت غذا در کشور، گفت: وضعیت ما در این خصوص مطلوب نیست. علی‌رغم اینکه در قانون و برنامه‌های توسعه قوانینی را برای ارتقای امنیت غذایی تصویب کرده‌ایم، اما هنوز در بسیاری از زمینه‌ها مشکل داریم که امیدواریم در دولت تدبیر و امید حل شود.

شهریاری تاکید کرد: تمام دولت‌ها در درجه اول به حفظ سلامت افراد جامعه خود توجه می‌کنند.

وی درباره سلامت شیرها و فرآورده‌های لبنی، عنوان کرد: شیرهای تولید شده توسط کارخانه‌های شیر پاستوریزه قابل قبول و قابل استفاده هستند و مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند. اما متاسفانه شیرهایی داریم که به صورت فله‌ای و سنتی به مردم عرضه می‌شوند و نمی‌توان درباره سلامت دام و رعایت موازین بهداشتی تولید آن مطمئن بود؛ به ویژه اینکه با مشکل انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام، به دنبال مصرف شیرهای آلوده مواجه هستیم و وزارت بهداشت باید نظارت‌های خود را در این خصوص تقویت کند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس بنا ندارد دست‌های پشت پرده و مافیای حوزه سلامت را افشا کند؟ گفت: مجلس، قوه مجریه و قوه قضاییه نیست. اما بناست هفته آینده سازمان بازرسی کل کشور را به کمیسیون بهداشت دعوت کرده و با آنان در این خصوص مذاکراتی داشته باشیم. بناست سازمان بازرسی اطلاعاتی را پیرامون این مسائل به ویژه مافیای دارویی در اختیار اعضای کمیسیون قرار دهد. متاسفانه هر جا که بحث پورسانت در آن مطرح شود، ممکن است اتفاقاتی نظیر سودجویی و مافیا هم پیش بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha