سلامت نیوز : مسئول اجرای طرح پزشک خانواده خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر طرح پزشک خانواده جمعیتی بالغ بر 440 هزار نفر را زیر پوشش دارد، گفت: در این طرح تعداد 120 پزشک و 100 نفر ماما همراه با تیم سلامت در این طرح همکاری می‌کنند.

مسعود دلپسند امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طرح پزشک خانواده شهری از خردادماه سال جاری در بیرجند آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در پنج مرکز و پایگاه پزشکی شمال شهر آغاز شده است، تصریح کرد: 6 نفر پزشک شاغل در این مراکز برای انتخاب پزشک خانواده بیمه شدگان معرفی شده‌اند.

پیش‌بینی ثبت‌نام 18 هزار نفر در طرح پزشک خانواده شهری بیرجند

مسئول اجرای طرح پزشک خانواده خراسان جنوبی ادامه داد: انتظار می‌رود 18 هزار نفر از جمعیت بیمه‌شدگان برای این پزشکان ثبت‌نام کنند.

دلپسند به مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: شناخت و اعتماد بین پزشک و بیمار بدون ارتباط مالی و توجه به بعد پیشگیری در سلامت خانواده از جمله مزایای پزشک خانواده است.

وی با بیان اینکه پرونده سلامت که به عنوان گنجینه ارزنده از سوابق فرد از بدو تولد بوده، متذکر شد: طبق این طرح پرونده سلامت هر فرد  توسط پزشک خانواده او  تشکیل می‌شود و همه گزارشات سلامت فرد ثبت و در اختیار پزشک قرار دارد.

جلوگیری از سرگردانی بیمار در طرح پزشک خانواده

مسئول اجرای طرح پزشک خانواده خراسان جنوبی همچنین درمان به موقع و طلایی بیماری، جلوگیری از عوارض بی‌رویه دارو و خدمات پزشکی و کاهش هزینه بیماران و جلوگیری از سرگردانی بیمار را از جمله مزایای دیگر اجرای طرح پزشک خانواده عنوان کرد.

دلپسند همچنین به طرح پزشک خانواده در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر اشاره کرد و افزود: این طرح از مرداد ماه سال 84 آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این طرح در همه مناطق روستایی و نقاط شهری زیر 20 هزار نفر در حال اجرا می‌باشد و جمعیتی بالغ بر 440 هزار نفر را زیرپوشش دارد.

فعالیت 120 پزشک در طرح پزشک خانواده روستایی

مسئول اجرای طرح پزشک خانواده خراسان جنوبی از فعالیت 120 پزشک در این طرح خبر داد و گفت: در این طرح همچنین 100 نفر ماما همراه با تیم سلامت در این طرح همکاری می‌کنند.

دلپسند خاطر نشان کرد: این پزشکان خدمات بهداشتی را در 76 مرکز بهداشتی درمانی سطح استان ارائه می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha