نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص طرح تک شغله شدن پزشکان گفت: بررسی این طرح در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار دارد.

بررسی طرح تک شغله شدن پزشکان در مجلس/ اجرا نشدن طرح تک شغله بودن پزشکان در قانون برنامه پنجم
سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص طرح تک شغله شدن پزشکان گفت: بررسی این طرح در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار دارد.

مراد هاشم زهی در گفت و گو با پانا، با اشاره به سرنوشت طرح تک شغله شدن برخی صنوف از جمله پزشکان اظهار داشت: این طرح در کمیسیون اجتماعی پیشنهاد شد و طبق آن قرار شد که همه صنوف از جمله پزشکان تک شغله شوند، اما در شورای نگهبان با مخالفت روبرو شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرحی که از سوی شورای نگهبان به مجلس ارائه شد باز توسط نمایندگان در حال بررسی مجدد است که امیدواریم به نتیجه مطلوبی در آن برسیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با یادآوری این موضوع که فعالیت پزشکان در قانون برنامه پنجم توسعه ذکر شده است، تصریح کرد: متاسفانه با اینکه تنها دو سال از اجرای قانون برنامه پنجم مانده است، اما تا کنون این برنامه عملیاتی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: البته پزشکان معتقد هستند که پرداخت های مراکز دولتی برای آن ها کافی نیست و مجبور هستند که در دیگر مراکز نیز فعالیت داشته باشند، امیدواریم که این طرح سرنوشت خوبی هم برای پزشکان و هم برای سایر صنوف پیدا کند.
هاشم زهی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا مرکز پژوهش های مجلس اجرای قانون تک شغله شدن پزشکان را به نفع نظام سلامت کشور دانسته است، به پانا گفت: با توجه اعلام مرکز پژوهش های مجلس طبق نظرسنجی‌ هایی که صورت گرفته، اجرای این قانون نه تنها به نفع نظام سلامت کشور است، بلکه بدون انجام آن حتی آموزش پزشکی نیز مورد تهدید قرار می ‌گیرد.
دی ماه سال 91 طرحی تحت عنوان تک شغله شدن کارکنان دولت در تمام صنوف که از سوی کمیسیون اجتماعی در مجلس رأی آورد توسط شورای نگهبان برگشت خورد و هفته گذشته مجددا در صحن علنی مطرح شد که این بار رأی صحن علنی را کسب نکرد و برای اصلاح به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.
بر این اساس، در این طرح تمام وقت شدن پزشکان شاغل در دستگاه های دولتی نیز پیش بینی شده است ولی از واقعی شدن تعرفه های پزشکی و اعتبارات لازم برای اجرایی شدن طرح، سخنی به میان نیامده است، در حالی که بند ب ماده 32 قانون برنامه پنجم توسعه کشور تمام وقت شدن پزشکان را با واقعی شدن تعرفه های پزشکی و تأمین اعتبارات لازم از سوی دولت، به وزارت بهداشت تکلیف کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha