رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از برگزاری جلسه‌ مشترکی با سازمان بازرسی کل کشور در هفته‌های آینده به منظور تحویل اطلاعات و لیست مافیاهای دارویی و حوزه غذا خبر داد.

ارائه لیست و اطلاعات مافیای دارویی توسط سازمان بازرسی کشور صورت می‌پذیرد
سلامت نیوز : رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از برگزاری جلسه‌ مشترکی با سازمان بازرسی کل کشور در هفته‌های آینده به منظور تحویل اطلاعات و لیست مافیاهای دارویی و حوزه غذا خبر داد.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به پرسش تسنیم، در حاشیه مراسم روز جهانی غذا درباره چگونگی نظارت مجلس و مافیای غذا و دارو در کشور اظهار داشت: مجلس قوه اجرایی نیست ولی اطلاعاتی در این زمینه به خصوص لیست مافیاهای دارویی توسط سازمان بازرسی کل کشور در حال تهیه است و چند هفته دیگر طی جلسه‌ای که مسئولان این سازمان را به مجلس دعوت خواهیم کرد این اطلاعات را از آنها خواهیم گرفت.

وی افزود: متأسفانه در زمینه واردات محصولات دارویی و خریدهای خارجی همیشه یک درصدی به عنوان پورسانت ارائه می‌شود و این مقوله فقط مربوط به دولت نیست بلکه در بخش خصوصی نیز وجود دارد.

شهریاری ادامه داد: مثلا بنده خودم 20 سال قبل که به یکی از کشورهای اروپایی رفته بودم محصولاتی را خریداری کرده بودیم ولی شرکت فروشنده اصرار داشت با توجه به تخفیفی که به ما داده بود پورسانت آن را ما دریافت کنیم و ما نیز مصر بودیم که چنین پورسانتی را دریافت نکنیم ولی آنها بر اصرار خود تاکید داشتند. بنابراین متاسفانه چنین مسائلی در زمینه خریدهای خارجی وجود دارد که ما در حال رسیدگی به آن هستیم.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره اینکه مسئولیت حمل جسد با چه ارگانی است و وزیر بهداشت عنوان کرده است که اولویت حمل توسط آمبولانس‌ها با مجروحان است، گفت: روند این قضیه در حوزه حمل اجساد و مجروحان توسط آمبولانس‌ها باید اصلاح شود و این مسئله توجیه‌پذیر نیست که حمل مجروح بر حمل جسد اولویت دارد.

شهریاری در ادامه پاسخ به پرسش خبرنگاران در باره وضعیت مواد غذایی و محصولات کشاورزی عنوان کرد: وضعیت مطلوب نیست و تمام زمینه‌ها به استاندارد نرسیدیم و امیدواریم دولت تدبیر و امید براساس قانون به طور جدی به این مسائل رسیدگی کند، چون اگر غذای سالم نداشته باشیم انسان سالم نخواهیم داشت و اولویت اول جامعه باید سلامت باشد.

وی درباره نگرانی‌هایی در زمینه تولید شیر در کارخانجات بیان داشت: در کارخانجات شیر پاستوریزه‌ای که تولید می‌شود قابل قبول است ولی نمی‌توانیم سالم بودن شیرهایی که به صورت سنتی استفاده می‌شود را تایید کنیم زیرا هیچ کدام از مولفه‌های حوزه سلامت را رعایت نمی‌کنند و این معضل بیشتر در غرب کشور وجود دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره چگونگی نظارت بر محصولات گوشتی نیز اظهار داشت: نظارت بر محصولات گوشتی برعهده وزارت بهداشت نیست و این نظارت برعهده دامپزشکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha