دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 84652

سلامت نیوز : شیرین‌ترین خداحافظی لحظه‌ای است که کودکی پس از شکست دادن سرطان و رنج بیماری از بیمارستانی که در آن بستری بود خداحافظی می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کودکی که باید با همسن و سن سال‌های خود مشغول بازی و سرگرمی باشد مجبور است در بیمارستان بستری باشد و لحظات خوش کودکی را با تحمل درد و رنج‌های فراوان به امید درمان سپری کند.

بیماری سرطان در هر سنی که باشد با درد و رنج بسیاری همراه است و حتی برخی از مردم از ذکر نام آن نیز هراس دارند.

رنج‌های کودک سرطانی تمامی ندارد و این کودک با سن پایین خود به خوبی با واژه‌های درد، صبر و امید آشناست.

شاید کودکان آرزوهای زیادی از جمله اینکه در آینده چه کاره شوند چه وسایلی بخرند را در ذهن داشته باشند ولی رویاهای این کودکان در نرم بودن نوک آمپول‌ها، درد نکشیدن، رویش دوباره موهای سر و زندگی دوباره خلاصه می‌شود.

آنها آرزو دارند صبح از خواب بیدار شوند و بگویند که شفا یافته و این بیماری کابوسی بیش نبوده است.

مادر امیرعلی عباس پور کودک مبتلا به سرطان، 16 ماهه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، اظهارداشت: به دلیل بی اشتهایی و بی قراری فرزندم به بیماری اش پی بردم و نوع سرطان پسرم خون تشخیص داده شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه قیمت داروها بسیار گران است گفت: در تامین هزینه‌های درمانی فرزندم با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

مادر این کودک یادآور شد: هزینه‌های بسیاری برای خرید داروها پرداخت می‌شود متاسفانه اطلاع نداریم بیمه تا چه مبلغی پرداخت می کند.

مادر حسین عمادی کودک 6 ساله مبتلا به سرطان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارداشت: به دلیل اینکه رشد کودکم بسیار پایین بود پس از انجام آزمایش‌های مختلف به بیماریش پی فرزندم بردم.

وی با بیان اینکه پسرم به سرطان خون مبتلا شده است افزود: متاسفانه بیماری فرزندم پیشرفت بسیاری داشته و باید به دنبال پیوند مغز و استخوان باشیم.

مادر این بیمار به خبرنگار ایسنا گفت: در حال حاضر فرزندم شیمی درمانی می‌شود که بسیار ضعیف شده و پدرش فوت کرده و غیر از او سه فرزند دیگر دارم که مدت 6 ماه به دلیل بستری بودن فرزندم در بیمارستان از حال فرزندان دیگرم خبر ندارم.

وی ادامه داد: هیچ منبع درآمدی ندارم تا بتوانم به آن اتکاء کنم تنها محل درآمد من حقوق کمیته امداد است که بسیار ناچیز می‌باشد.

مادر این کودک افزود: در حال حاضر تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستم تا اندکی از هزینه‌های درمانی من کاسته شود.

مادر علیرضا لائینی کودک مبتلا به سرطان 4 ساله در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مازندران، اظهارداشت: به دلیل زردی، کبودی پاها و راه نرفتن فرزندم مشکوک شده و با انجام آزمایش پی به بیماری‌اش بردم.

وی ادامه داد: در حال حاضر فرزندم تب بالایی دارد و مدت 6 ماه بستری است در صورتی که تبش پایین بیاید شیمی درمانی آغاز می شود.

مادر این کودک تصریح کرد: به دلیل بیماری رماتیسم نمی‌توانم سرپا بایستم و در بیمارستان با مشکلات بسیاری مواجه هستم.

وی یادآور شد: همچنین در تامین هزینه‌ها با مشکلات بسیاری مواجه هستیم نمی‌دانم چگونه از عهده هزینه‌های درمانی فرزندم برآیم، جگر گوشه‌ام ذره ذره آب می‌شود و من کاری نمی‌توانم انجام دهم.

دکتر عبدالرضا شهریاری، رئیس مجمع خیرین ماهک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، اظهارداشت: مازندران و شمال کشور به قطب سرطان معروف است که متاسفانه در ساری تنها 10 تخت برای کودکان سرطانی وجود دارد.

وی ادامه داد: کودکان سرطانی بعد از شیمی درمانی باید در بخش عفونت بیمارستان بستری شوند که این مساله در درمان کودکان اختلال ایجاد می‌کند.

رئیس مجمع خیرین ماهک یادآور شد: آمار دقیقی از کودکان سرطانی تحت پوشش مجمع خیرین ماهک در دست نیست و این مجمع کل مازندران را پوشش می دهد.

دکتر شهریاری با بیان اینکه در راستای درمان کودکان سرطانی مشکلات هزینه‌ای این بیماران رفع می‌شود گفت: خانواده‌ها شناسایی می‌شوند تا حدودی هزینه‌های درمانی آنان پرداخت شود.

وی ادامه داد: مجمع خیرین ماهک، فضایی را برای این کودکان سرطانی پیش بینی کردند که در این راستا این مجمع مسئولیت ساخت بیمارستان را عهده دار شد و با کمک مردم خیر استان عملیات ساخت این بیمارستان را آغاز کرد.

رئیس مجمع خیرین ماهک اظهارداشت: مرحوم شهیدی زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع به ارزش ریالی بیش از 3 میلیارد ریال جهت ساخت بیمارستان برای مداوای کودکان سرطانی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران اهدا کرد.

دکتر شهریاری تصریح کرد: بیمارستان فوق تخصصی کودکان سرطانی استان در 4 طبقه با کمک مردمی به صورت عضوگیری، کمک ماهیانه(قطره‌ای)، توزیع قلک، صندوق و کمک‌های غیر نقدی در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه احداث بیمارستان کودکان سرطانی در مرحله اسکلت قرار دارد افزود: شهرداری در بحث صدور پروانه ساختمانی حمایت‌های بسیاری داشته است.

رئیس مجمع خیرین ماهک یادآور شد: حمایت‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های مجمع خیرین ماهک است که به مناسبت مراسم‌ها و اعیاد مختلف برگزار می‌شود.

دکتر شهریاری ادامه داد: 7 میلیارد تومان برای احداث بیمارستان کودکان سرطانی در ساری برآورد شده است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر بیمارستان کودکان سرطانی از پیشرفت فیزیکی 30 درصدی برخوردار است که پیش بینی می‌شود طی 4 سال آینده به بهره برداری برسد.

رئیس مجمع خیرین ماهک خاطرنشان کرد: اهتمام مجمع خیرین ماهک بر این است که بیماران بیشتری را تحت پوشش قرار داده و بخشی از هزینه‌های درمانی آنان را پرداخت کنیم.

دکتر شهریاری افزود: بیمارستان کودکان سرطانی، شمال کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد تا مردم مجبور نشوند برای هزینه‌های درمانی خود به سایر استان‌های کشور مراجعه کنند.

دکتر حسین کرمی فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، با بیان اینکه شایع ترین سرطان در کودکان، سرطان خون است اظهارداشت: شایع ترین سرطان خون لنفوئیدی است که این نوع از سرطان تا 80 درصد به صورت کامل بهبود می‌یابند.

وی در خصوص علائم سرطان گفت: علائم سرطان شامل دو نوع اختصاصی و غیر اختصاصی است.

فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان ادامه داد: علائم غیر اختصاصی شامل تب، ضعف، خستگی، رنگ پریدگی و دردهای استخوانی و تظاهرات اختصاصی مربوط به افت رده‌های خونی است که سبب می‌شود بیمار با علائمی از جمله رنگ پریدگی شدید و خونریزی مراجعه کند.

دکتر کرمی تصریح کرد: تب طولانی، کاهش وزن بدون دلیل، احساس رنگ پریدگی، خونریزی از دهان و لثه و لکه‌های خونریزی دهنده روی پوست از علائم هشدار دهنده بیماری سرطان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه میزان پاسخ به درمان در کودکان مبتلا به سرطان مطلوب است گفت: 75 تا 80 درصد کودکان مبتلا به سرطان خون به صورت کامل درمان می‌شوند.

فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان با توجه به اینکه بیماران مبتلا به سرطان خون نسبت به داروهای شیمی درمانی حساس تر هستند گفت: نیاز است بخش مجهزتری نسبت به سایر بخش‌ها برای آنها در نظر گرفته شود.

دکتر کرمی یادآور شد: آمار مبتلا به سرطان در مازندران نسبت به سایر مناطق کشور بالاتر است ولی در این خصوص آمار دقیقی در دست نیست.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی که بیمار نسبت به شیمی درمانی به خوبی جواب ندهد پیوند مغز و استخوان صورت می‌گیرد که امکان این پیوند در مرکز ساری وجود ندارد.

فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان افزود: راه اندازی مرکز پیوند مغز و استخوان از جمله برنامه‌های ما در بیمارستان فوق تخصصی کودکان به شمار می‌رود که درصد موفقیت بسیار بالاست.

با توجه به قیمت بالای داروهای بیماران سرطانی و تحمل رنج و فراوان نیاز است خیرین ورود پیدا کنند تا بیمار به جزء تحمل درد بیماری رنج دیگری نداشته باشد امیدواریم با مشارکت تمامی مردم خیر و نیکوکار این مهم محقق شود پس بیایید برای شفای تمامی بیماران مبتلا به سرطان به خصوص کودکان دعا کنیم آمین یا رب العالمین ....

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha