سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزارت بهداشت از هزینه 960 میلیارد تومانی مربوط به درمان اختلالات روان در کشور خبر داد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر علی اکبر سیاری در نشست خبری هفته سلامت روان با بیان این مطلب که فرایند پیر شدن افراد امری طبیعی است ولی می توان این روند را اصلاح کرد افزود: عادات قضایی، کم تحرکی و استرس سه مقوله ای است که می تواند مشکلاتی را برای دوران سالمندی ایجاد کند.

وی با بیان این مطلب که سالمندان نیاز به حمایت بیشتری دارند افزود: رفاه اجتماعی و بیمه ها از جمله مسائلی است که کشورهای توسعه یافته برای دوران سالمندی در پیش گرفته اند.

معاون وزیر بهداشت به هزینه های درمانی اختلالات روانی در سنین 15 تا 64 سالگی در کشور اشاره کرد و گفت: بیش از 960 میلیارد تومان هزینه درمان اختلالات روانی در طول یک سال است.

سیاری با بیان این مطلب که 45 درصد از این افراد از بیمه برای خدمات سرپایی استفاده می کنند گفت: تنها 40 درصد از این افراد به طور کامل توانسته اند از بیمه برای بستری شدن استفاده کنند.

وی با انتقاد از بیمه ها که برای روان درمانی و مشاوره هیچ حمایتی و هزینه ای پرداخت نمی کنند اظهار داشت: علت عدم مراجعه برای دریافت خدمات سرپایی در بخش اختلالات روان حمایت هایی است که بیمه ها از انجام آن ها صرف نظر می کنند و بخشی دیگر از عدم مراجعه عدم آگاهی افراد به اختلالات روانی است.

وی با اعلام این که 46 درصد افراد مشکل پرداخت هزینه داشته اند گفت: متاسفانه 26.6 درصد اصلا بیمه ای نداشته اند که بتوانند از خدمات درمانی استفاده کنند.

معاون وزیر بهداشت با بیان این مطلب که وزارت بهداشت نمی تواند هزینه های بخش اختلالات روان را تقبل کند گفت: وظیفه وزارت بهداشت فراهم کردن زمینه خدمات با کیفیت و مناسب به مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha