سلامت نیوز : به گفته مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی،‌ روان و اعتیاد وزارت بهداشت و بر اساس نتایج پیمایش ملی سلامت روان در سال 89-90 میانگین شیوع اختلالات روان در افراد 15 تا 64 ساله 23.6 درصد بوده که این آمار در زنان 26.5 درصد و در مردان 21.6 درصد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر عباسعلی ناصحی در نشست روز دوشنبه افزود:‌ بر اساس نتایج این مطالعه 11.1 درصد هم بیمار نیستند، اما نیازمند خدمات مشاوره‌ای هستند.

به گفته وی، در مجموع 34.7 درصد جمعیت به نوعی نیازمند خدمات سلامت روان هستند، این در حالیست که از این میان تنها 18.5 درصد افراد توانستند حداقلی از خدمات را دریافت کنند و مابقی از حداقل خدمات سلامت روان استفاده نمی‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی،‌ روان و اعتیاد وزارت بهداشت با بیان اینکه مسایل مربوط به هزینه‌ها و بیمه از علل عدم مراجعه افراد است، اظهار کرد: دولت باید فکری کند و دسترسی به خدمات سلامت روان باید مناسب باشد.

عدم پوشش اغلب خدمات مشاوره‌ای و روان درمانی توسط بیمه‌ها

ناصحی ضمن انتقاد از اینکه اغلب خدمات مشاوره‌ای و روان درمانی توسط بیمه‌ها پوشش داده نمی‌شود و آنها از پوشش این خدمات خودداری می‌کنند، ادامه داد: همچنین بخش عمده‌ای از داروهای این افراد نیز تحت پوشش بیمه نیست، این در حالیست که بیمه‌های دولتی با تبعیض و بی‌عدالتی آشکار برای بستری بیماران روانی سقف 56 روز تعیین کرده‌اند که این تبعیض در بیمه‌های مکمل هم دیده می‌شود.

وی در ادامه با هشدار نسبت به افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی و محرک بویژه در زنان برای لاغری و به دنبال آن مصرف مواد که پیش از این در زنان دو تا سه درصد بود، تاکید کرد: این رقم در حال حاضر به 10 درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha