چندی پیش به نقل از ضیائی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری اعلام و از قول وی عنوان شد كه برای تحت پوشش تامین اجتماعی بردن درمان ناباروری تلاش صورت می‌گیرد و این موضوع در دست بررسی است.

مدیركل بیمه‌های درمان وزارت‌ رفاه: خدمات درمان ناباروری خارج از تعهدات ‌بیمه است

دكتر حمید رضا سفاری ـ مدیركل بیمه‌های درمان وزارت رفاه و تامین اجتماعی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایران (ایسنا) درباره تحت پوشش بیمه قرار دادن درمان ناباروری، گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، خدمات درمان ناباروی خارج از فهرست تعهدات بیمه قرار دارد و ایجاد هر خدمت جدید به فهرست تعهدات، متضمن تامین اعتبار است.

سفاری افزود: در حال حاضر برخی از هزینه‌های اقلام و خدمات ناباروری همچون رادیولوژی، سونوگرافی و ام. آر. آی هر چند در زمره تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر نیست، اما توسط این سازمان‌ها پرداخت می‌شود.

وی با بیان این كه رسیدگی به این امر توسط دست‌اندركاران بودجه‌ریزی كشور امری ضروری است، عنوان كرد: در غیر این صورت، اگر بخواهیم با وضع موجود خدمات درمان ناباروری را در تعهد بیمه‌ها قرار دهیم، از ارائه برخی خدمات قبلی باید چشم پوشی كنیم.

مدیركل بیمه‌های درمان وزارت رفاه و تامین اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر با رایزنی‌های صورت گرفته توسط دبیرخانه شورای عالی بیمه خدمات درمانی در ماه‌های اخیر تنها بخش درمان ناباروری بیمارستان امام خمینی (ره) اعلام آمادگی كرده و چنان چه سایر مراكز درمانی نیز آمادگی خود را اعلام كنند در جمع‌بندی مشترك می‌توان فهمید، چه خدمتی را با بهره‌گیری از منابع موجود می‌توان ارائه كرد.

سفاری خاطر نشان كرد: همچنین باید بررسی كرد، اگر بیمه پایه نتواند تعهداتی را نسبت به درمان ناباروری ارائه كند، آیا بیمه تكمیلی برای اصلاح وضع موجود، می‌تواند در قالب بسته خدمتی تعهداتی ارائه كند یا خیر؟

وی در پایان یادآور شد: پوشش بیمه‌ایی ناباروری در شورای عالی بیمه بررسی نشده و در دستور كار این شورا قرار ندارد.

حسین‌علی ضیایی ـ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ـ در این باره به خبرنگار ایسنا، گفت: من در مصاحبه قبلی خود با یكی از خبرگزاری‌ها، علاقه‌مندی‌مان به این كار را اعلام كردم، اما تحقق این امر مستلزم تصمیم‌گیری در شورای عالی بیمه است كه تاكنون چنین امری اتفاق نیفتاده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha