سلامت نیوز : با انجام اولین جراحی های آنوریسم جریان خون خلفی مغز در بیمارستان باهنر کرمان، از این پس ناهنجاری و بیرون زدگی جدار رگ(آنوریسم عروق مغزی) در کرمان درمان می‌شود.

دکتر"محسن شهبا"، جراح مغز و اعصاب در گفت و گو با (ایسنا)، با اعلام این خبر گفت: آنوریسم عروق مغزی نوعی ناهنجاری و بیرون زدگی جدار رگ است که منجر به خونریزی مغزی و کاهش سطح هوشیاری در فرد می‌شود.

‌وی بیان کرد: جراحی این ضایعات عروقی در موارد جریان خون خلفی مغز به علت موقعیت عمقی و نیز مجاورت با ساقه مغز اعصاب جمجمه، دشوار و با عوارض بالا همراه است ‌و تنها در چند مرکز در سطح کشور این نوع عمل جراحی صورت می‌گیرد.

سرپرست تیم جراحی آنوریسم جریان خون خلفی مغز گفت: نخستین جراحی این نوع ضایعات مغزی در استان کرمان 12 فروردین ماه سال جاری و بر روی مرد 23 ساله مبتلا به آنوریسم شریان و رتبرال داخل جمجمه‌ای چب و دومین جراحی نیز در مورد مرد 45 ساله که مبتلا به آنوریسم آپکس شریان بازیلار ‌بود، در 16 مهرماه جاری انجام شد.

شهبا بیان کرد: با گذشت چندین ماه از نخستین عمل جراحی، بیمار در بهبودی کامل بسر می‌برد و بیمار دوم نیز بدون نقص عصبی مراحل بهبودی را طی می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر با تلاش اعضای گروه جراحی مغز و اعصاب و مساعدت مسئولان دانشگاه، امکانات لازم برای انجام جراحی‌های پیچیده مغز و ستون فقرات در بیمارستان شهید باهنر کرمان فراهم شده است.

‌وی خاطر نشان کرد: همچنین با خریداری تجهیزات آندوسکوپی مغز و ستون فقرات، جراحی‌های اندوسکوپی مغز و ستون فقرات نیز در بیمارستان باهنر کرمان در حال انجام است.

این جراح مغز و اعصاب از زحمات مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بویژه دکتر صباحی‌، دکتر سیف الدینی و دکتر لاری زاده برای فراهم کردن تجهیزات لازم و راه اندازی بخش اورژانس و ICU جدید بیمارستان باهنر قدردانی کرد.

وی همچنین از دکتر نوروزی متخصص بیهوشی اتاق عمل و سرپرست بیهوشی این جراحی پر خطر، دکتر احمدی نژاد متخصص بیهوشی مراقبت‌هایICU و دکتر صبا متخصص رادیولوژی بیمارستان باهنر تشکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha