سلامت نیوز : مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: هم اکنون 14 هزار معتاد در این استان زیر پوشش درمان قرار دارند.

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه این تعداد معتادان در مراکز دولتی و خصوصی در حال ترک اعتیاد هستند، تصریح کرد:‌ این افراد پس از گذراندن مراحل درمان، از چرخه مصرف خارج می‌شوند.

وی اظهار امیدواری کرد تا در آینده با ترک اعتیاد از سوی این افراد، جشن پاک شدگی توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی برگزار شود.

یزدان‌پناه همچنین با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری این شورا اظهار کرد: در این راستا افزون بر 45 هزار نفر در محیط‌های مختلف از برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری بهره‌مند شدند.

وی اساس اقدامات این شورا را برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری به منظور پیشگیری از ابتلای افراد به بلیه شوم مواد مخدر عنوان کرد.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی بر هوشیاری خانواده‌ها در مقابل جوانان را برشمرد و افزود:برای پیشگیری از اعتیاد نظارت مستمر والدین ضرورت دارد.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی همچنین تبلیغ دروغ از سوی افراد سودجو و دشمنان را اعتیادآور ندانستن مصرف شیشه دانست.

وی با بیان اینکه اعتیاد سقوط اجتماعی و اخلاقی است، تصریح کرد: بی‌گمان این بلیه شوم تزریق مرگ در شریان جامعه بوده و تلخ‌ترین تصویر زندگی است.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی ادامه داد: اعتیاد باعث طردشدن فرد از اجتماع می‌شود و چه بسا تجاوز به حقوق دیگران را نیز فراهم می‌کند.

به گفته وی مصرف مواد حتی برای یک‌بار هم نباید تجربه شود چرا که اعتیاد زیبایی‌های زندگی را به یغما می‌برد.

یزدان‌پناه تاکید کرد: به طور حتم برای مصون ماندن در برابر اعتیاد، اعتماد بی‌جا حتی به خودمان نکنیم تا از آثار سوء مصرف مواد مخدر در امان بمانیم.

وی افزایش آمار سرقت، جنایت و فحشا را از پیامدهای ناگوار مصرف مواد مخدر خواند و اظهار کرد: خانواده مهم‌ترین و اساسی‌ترین نقش را در پیشگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر ایفا می‌کند.

یزدان‌پناه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال نیز به تمام زائران حج تمتع استان عواقب حمل مواد مخدر را گوشزد کرده بودیم، تصریح کرد: با این وجود چند نفر از زائران استان به خاطر داشتن مواد مخدر از سفر به سرزمین وحی بازماندند.

وی گفت: این زائران حج تمتع که سال‌ها منتظر اعزام به سرزمین وحی بودند به خاطر داشتن مواد مخدر برای مصرف شخصی از این سفر معنوی بازماندند.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با تاکید بر اینکه این شورا برای جلوگیری از حمل مواد مخدر توسط زائران برای مصارف شخصی آموزش‌های چهره به چهره و قوانین سخت‌گیرانه عربستان را ارائه کرده است، خاطر نشان کرد: در این راستا به حدود 800 نفر از زائران حج تمتع خراسان شمالی این آموزش‌ها ارائه شد.

مواد مخدر از معضلات اجتماعی استان بوده به گونه‌ای که افزون بر نیمی از زندانیان خراسان شمالی مرتبط با مواد مخدر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha