سلامت نیوز : مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: وزیر بهداشت ضرب‌الاجل ۱۰۰ روزه‌ای را برای اجرای سیاست‌های جدید جمعیتی گذاشته‌ و قانون جدید تنظیم جمعیت در مجلس در حال بررسی است.

علی سنگی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: قانون تنظیم جدید جمعیت در مجلس در حال اصلاح و بازنگری است و در این قانون نرخ کلی باروری در کشور به طور متوسط 2.5 دیده شده یعنی هر خانواده ایرانی سه فرزند داشته باشد.

وی در مورد رویکرد ارائه خدمات وزارت بهداشت به خانواده‌ها گفت: توجه ما بیشتر به مشاوره‌های حین و پس از ازدواج به زوجین جوان در مبحث باروری و فرزند‌آوری است و اینکه زوجین جوان به فاصله‌گذاری مناسب برای داشتن فرزند قبل از سنین 30 سالگی توجه کنند چرا که ممکن است بارداری‌های 30 سالگی و بعد از آن عوارض خاص خود را داشته باشد و مادر با بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت یا فشار خون مواجه شود.

مدیرکل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: وزیر بهداشت از معاونت‌های مختلف این وزارتخانه از جمله معاونت درمان، تحقیقات و بهداشتی خواسته‌است تا برنامه‌های قابل اجرای خود را در حوزه جمعیت ارائه کنند و در حوزه معاونت بهداشتی 7 یا 8 مورد از جمله سیاست‌های جدید جمعیتی را جزو برنامه‌های صد روزه خود گذاشته‌اند و توجه ویژه به سیاست‌های جمعیتی را یکی از موارد اصلی کار خود می‌داند.

خدمات پیشگیری از بارداری برای افراد پرخطر قطع نمی‌شود

سنگی در پاسخ به این پرسش که در سال گذشته وسایل پیشگیری از بارداری در خانه‌های بهداشت رسماً ارائه نمی‌شد و آیا این روند ادامه خواهد داشت گفت: در دستورالعمل شماره یک سیاست‌های جمعیتی اعلام کرده‌ایم که به هیچ عنوان خدمات پیشگیری از بارداری برای افراد پرخطر و بارداری‌های پرخطر قطع نشود و همچنان ادامه یابد اما دیگر به زوج‌های جوان و در ابتدای زندگی آموزش پیشگیری از بارداری نمی‌دهیم و وسایل پیشگیری را به طور رایگان ارائه نمی‌کنیم. بلکه بیشتر به آنها آموزش فرزند‌پروری و فرزند‌آوری را به همراه فاصله‌گذاری مناسب و مراقبت‌های اولیه ارائه می‌کنیم.

سنگی در پاسخ به این پرسش که حتی وسایل پیشگیری به مادران شیرده در خانه‌های بهداشت ارائه نمی‌شود گفت: رویکرد ما ترویج شیردهی بین مادران به ویژه در 6 ماهه اول نوزاد است. منابع علمی ثابت کرده که اگر مادری به طور مداوم و مستمر بدون استفاده از غذای کمکی به فرزند خود شیر دهد دچار بارداری ناخواسته نمی‌شود. اما اگر به هر دلیلی مادری برای پیشگیری الزام داشته باشد با نظر تیم تخصصی دانشگاه خدماتی به او ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سيد محسن ساداتي ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    0 0
    اقاي وزير فكر ميكنن همه مثل ايشون حقوق هاي چند ده ميليوني ميگيرن بهشون بفرماييد در مملكتي كه پزشكانش زيره خط فقر زندگي ميكنن 1 فرزندم اضافه س جالبه !