سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۷
کد خبر: 84718
سلامت نیوز : رفلاکس اسید معده، اختلال شایعی است که باعث احساس سوزش بعد از صرف غذا در سینه و گلو می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ بستن کمربند تنگ می تواند رفلاکس اسید معده ایجاد کند و در نهایت باعث آسیب سلولی و سرطان شود.

برای کسب اطلاعات کامل تر در این باره، با دکتر محمد جعفر فره وش متخصص دستگاه گوارش و عضو هیئت علمی دانشگاه گفت وگو کردیم. وی در این باره می گوید: این فرضیه که بستن کمربند باعث رفلاکس و در نهایت سرطان می شود درست نیست و بستن کمربند هیچ ربطی به بروز سرطان ندارد اما کسانی که دچار رفلاکس معده هستند اگر درمان نشوند یا از دارو استفاده نکنند، ممکن است در درازمدت تغییراتی در سیستم گوارش آنها ایجاد شود که این تغییرات نیز به احتمال کم، در درازمدت باعث سرطان مری می شود.

اگر این افراد چاق باشند، توصیه می کنیم وزنشان را کاهش دهند و از پوشیدن لباس های تنگ، از جمله دامن تنگ، گن شکم یا هر نوع لباسی که به شکم فشار بیاورد، بپرهیزند اما از آنجا که معمولاً آقایان کمربند را زیر شکم می بندند، به قسمت بالای شکم فشاری وارد نمی شود. این متخصص ادامه می دهد: افرادی که دچار اختلال رفلاکس هستند علاوه بر کاهش وزن، باید از خوردن غذاهای پرحجم، قهوه، مشروبات الکلی، نوشابه و استعمال دخانیات خودداری کنند. هرچه حجم غذا بیشتر باشد، رفلاکس معده نیز بیشتر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha